eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy wolno jezdzic lewym pasem? Ruch drogowy- prosze o pomoc :) › Re: Czy wolno jezdzic lewym pasem? Ruch drogowy- prosze o pomoc :)
    From: Tomasz Motyliński <m...@w...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy wolno jezdzic lewym pasem? Ruch drogowy- prosze o pomoc :)
    Date: Wed, 04 Jun 2008 10:17:27 +0200

    Witam,

    W poście <g25i2p$m3d$1@news.onet.pl>
    LukaszS <l...@p...onet.WYTNIJpl> m.in. napisał(a)::

    > No to wyprzedzasz, a to jest wypadek szczególny. Zresztą w pewnych
    > warunkach (miasto 3 pasy, poza miastem 2 pasy) wyprzedzać możesz też z
    > prawej strony. Maruderów, którzy nie stosują się do przytoczonego przez
    > Ciebie przepisu.

    Cos pokręciłeś.

    "Dopuszcza się wyprzedzanie z prawej strony na odcinku drogi z wyznaczonymi
    pasami ruchu, przy zachowaniu warunków określonych w ust. 1 i 7:
    1. na jezdni jednokierunkowej;
    2. na jezdni dwukierunkowej, jeżeli co najmniej dwa pasy ruchu na obszarze
    zabudowanym lub trzy pasy ruchu poza obszarem zabudowanym przeznaczone są
    do jazdy w tym samym kierunku."

    Odwrotnie jednak, w obszarze zabudowanym 2 pasy, poza obszarem zabudowanym 3
    pasy. Skoro nie można jechać po lewym pasie, to jakim cudem można
    wyprzedzać tego jadącego po lewym z prawej?

    Poza tym idąc Twoim tokiem myślenia, jaka jest maksymalna odległość pomiędzy
    wyprzedzanymi pojazdami, aby móc powiedzieć, że wyprzedza się kolumnę, a
    nie dwa oddzielne pojazdy. Czy to jest 10m, czy 100m, a może 1 km? Jak
    rozumiem jeśli ta odległość jest większa od ... no właśnie ... to
    użytkownik wyprzedzający według Ciebie przez chwilę bezprawnie zajmuje lewy
    pas? Przecież powinien bezpośrednio po wykonaniu manewru wyprzedzania
    wrócić na prawy pas. Z taka interpretacją przepisu o którym mowa na
    początku w PoRD można znaleźć wiele nieścisłości. Gdy jednak uznać,
    interpretację podaną mi przez policjanta to nagle wszystko zaczyna pasować.

    --
    Tomasz Motyliński
    ... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg