eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy wolno jezdzic lewym pasem? Ruch drogowy- prosze o pomoc :) › Re: Czy wolno jezdzic lewym pasem? Ruch drogowy- prosze o pomoc :)
    From: Tomasz Motyliński <m...@w...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy wolno jezdzic lewym pasem? Ruch drogowy- prosze o pomoc :)
    Supersedes: <1...@j...fajny.i.w.ogole.super>
    Date: Wed, 04 Jun 2008 02:56:49 +0200

    Witam,

    W poście <g24o1o$3p2$4@nemesis.news.neostrada.pl>
    Michal_K <m...@n...org> m.in. napisał(a)::

    > Jako iż na pl.misc.samochody rozgorzała nieco hermetyczna, ale jakże
    > Rozdział3. Oddział 1. Punkt 4. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać
    > możliwie blisko prawej krawędzi jezdni. Jeżeli pasy ruchu na jezdni są
    > wyznaczone, nie może zajmować więcej niż jednego pasa.

    Interpretacja która uzyskałem od wieloletniego pracownika drogówki brzmi
    mniej więcej tak:

    Owy przepis dotyczy różnych sytuacji. Pierwsza cześć mówi o drogach
    dwukierunkowych lub jednokierunkowych bez wyznaczonych pasów ruchu. Druga
    jego część mówi już o drogach wielopasmowych (w tym dwujedniowych) z
    wyznaczonymi pasami ruchu i nigdzie w tym przepisie nie ma słowa o tym, że
    kierowca na takowych ma obowiązek jechać tylko i wyłącznie prawym pasem
    ruchu. Co jest nawet logiczne, bo drogi takie buduje się, aby zwiększyć
    przepustowość. Z drugiej strony mamy interpretację jednego z grupowiczy,
    który za wszelka cene stara się forsować pogląd, iz przepis ten mówi o
    obowiązku jazdy zawsze, tylko i wyłącznie prawym pasem.

    Domniemam, że tu jest wielu znawców prawa, którzy spór ten w sposób
    jednoznaczny będą potrafili rozstrzygnąć. Podając interpretację zgodna
    zarówno z samym tekstem przepisu, jak i jego celem. Dlatego
    przyłączam sie do pytania Michała K.

    Tomasz Motyliński
    ... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg
    http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana