  • 1. Data: 2011-03-02 13:04:08
    Temat: Czy warto e-Sad ?
    Od: " THX" <j...@g...pl>

    Kilkanaście razy w roku otrzymuję korzystne dla siebie nakazy zapłaty w
    postępowaniu upominawczym.
    Sąd rejonowy.
    Dość grube te pozwy (dołączone kserokopie dowodów), tak lekko licząc
    przygotowanie jednego łącznie z pomyślunkiem, szukaniem dokumentów,
    kserowaniem to około 6 godzin (było dłużej, ale praktyka czyni wyrobnika ;)
    Jedyny kłopot taki, że dość długo trwa samo postępowanie:

    * wezwanie przez sąd do uzupełnienia pozwu (no teraz już nie ;))
    * wydanie nakazu zapłaty;
    * wysłanie wydanego nakazu zapłaty stronom (no nie rozumiem, dlaczego sądowi
    włożenie nakazów do kopert zajmuje aż 3 miesiące "bo mam tylko jedną osobę");
    * wydane klauzuli wykonalności (wszystkie dopiero po płaczu, znów nie
    rozumiem, dlaczego do wydanego nakazu nie mozna walnąć pieczęci piątego dnia,
    a trzeba dopiero 50-60 dnia);
    * zwrot przez sąd 3/4 opłaty za pozew (ponad rok czekamy, ale to drobne
    kwoty).

    I teraz pytanie:
    Czy e-Sąd cokolwiek przyspieszy, czy może odwrotnie, byłoby ryzyko spaprania
    tego, co obecnie dobrze działa (już chyba w SR znają nas jako stronę
    powodową)?
    Czy elektroniczny nakaz zapłaty to przypadkiem nie jest kłopot (dla powoda,
    dla pozwanego, dla komornika)?
    A i ważne: podpisu elektronicznego nie mamy.
    THX

  • 2. Data: 2011-03-02 13:58:57
    Temat: Re: Czy warto e-Sad ?
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

> [...]
    > powoda,
    > dla pozwanego, dla komornika)?
    > A i ważne: podpisu elektronicznego nie mamy.

    W e-sadzie pozew skladam w 30 minut a wprawe mam zadna :-) podpis
    elektroniczny mozesz sprawnie i szybko wyrobic. Dokument elektroniczny to
    zaden problem. Jezeli sie ktos odwola od nakazu to spotykacie sie w
    tradycyjnym sadzie, ktory wyybierasz sobie z listy.

    Dysiek

  • 3. Data: 2011-03-02 14:40:30
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    W dniu 2011-03-02 14:58, Dysiek pisze:
> [...]
    > zaden problem. Jezeli sie ktos odwola od nakazu to spotykacie sie w
    > tradycyjnym sadzie, ktory wyybierasz sobie z listy.

    A jak się wyrabia ten podpis elektroniczny? Żeby było szybko i
    bezproblemowo.

  • 4. Data: 2011-03-02 14:50:04
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 02.03.2011 15:40, PesTYcyD pisze:

    > A jak się wyrabia ten podpis elektroniczny? Żeby było szybko i
    > bezproblemowo.

    Szybko i bezproblemowo jest, gorzej z tanio. To ustrojstwo kosztuje
    około 200zł na 2 lata.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 5. Data: 2011-03-02 15:00:49
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-03-02, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:

    [...]

    > Szybko i bezproblemowo jest, gorzej z tanio. To ustrojstwo kosztuje
    > około 200zł na 2 lata.

    A to jest drogo?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 6. Data: 2011-03-02 15:39:57
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > A jak się wyrabia ten podpis elektroniczny? Żeby było szybko i
    > bezproblemowo.

    Juz nie pamietam dokladnie - ale skoro nie pamietam to znaczy, ze bylo
    bezproblemowo :-) Jak sie bedziesz rejestrowal w e-sadzie to ci wyrobia.

    Dysiek

  • 7. Data: 2011-03-02 15:45:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > On 2011-03-02, Przemysław Adam Śmiejek<n...@s...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > A to jest drogo?

    Nie wiem jak to zrobiliście, ale ja mam taki podpis do e-sądu za darmo.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2011-03-02 15:50:26
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    W dniu 2011-03-02 16:39, Dysiek pisze:
    > Juz nie pamietam dokladnie - ale skoro nie pamietam to znaczy, ze bylo
    > bezproblemowo :-) Jak sie bedziesz rejestrowal w e-sadzie to ci wyrobia.

    Ja sie zarejestrowałem w e-sądzie, ale żadnego e-podpisu nie dostałem.
    Zobaczymy na jakim etapie składania pozwu polegnę. Bo to będzie moje
    e-sądowe rozdziewiczanie. Ktoś może mi przybliżyć procedurę składania
    pozwu o odzyskanie kasy za niezapłaconą fakturę? Wysłałem już 3
    wezwania. 3 wezwania nie przyjął i wróciło do nas, próbowałem
    skontaktować się z dłużnikiem, ale na informację o sądzie powiedział że
    "mam to w dupie i mogę robić co chcę". A nabrał towaru na ponad 10000zł
    netto. Dla siedzących w branży przestrzegam przed www.protherm.pl nie
    mają nawet zamiaru płacić faktur, a laski z biura potrafią zbluzgać w
    niewybredny sposób wierzyciela.

  • 9. Data: 2011-03-02 16:37:33
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-03-02, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > Nie wiem jak to zrobiliście, ale ja mam taki podpis do e-sądu za darmo.

    Ja do e-sądu nie miałem potrzeby jeszcze pisać.
    Podpis sobie wyrobiłem dla zwykłej oszczędności czasu (kontakty z PFRON,
    US, ZUS, dziełowcami). W sumie faktury elektroniczne to gdzieś na szarym
    końcu zalet e-podpisu są. :-)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 10. Data: 2011-03-02 16:39:32
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Ktoś może mi przybliżyć procedurę składania pozwu o odzyskanie kasy za
    > niezapłaconą fakturę?

    Krok po kroku system cie przeprowadzi. Generalnie nie jest to az takie
    trudne (a jak cos spieprzysz to sad ci napisze co masz poprawic)

    > A nabrał towaru na ponad 10000zł netto.

    Nie wiem jakie sa realia Twojej branzy, ale wystawiasz pierwszemu lepszemu
    typowi fakture na przelew na taka kwote?

    Dysiek