  • 31. Data: 2010-06-09 17:32:12
    Temat: Re: Czy w banku mieli prawo mnie o to spytać?
    Od: BK <b...@g...com>

    On 9 Cze, 10:25, Herald <h...@o...eu> wrote:

    > Czyli sąd uważa że zwykła literówka, czy też nie podanie np. nr mieszkania,
    > lub błąd w kodzie pocztowym w danych odbiorcy dyskwalifikuje taki wpływ - i
    > bank-odbiorcy winien go "odesłać"?
    > Zajebiście :))))

    Nie skad taki pomysl, ze sad tak uwaza? Nie sprowadzajmy wszystkiego
    do absurdu. Sad uwaza, ze jak przelew zlecono na numer konta X, a
    odbiorce podano Jana Kowalskiego, a wlascicielem rachunku X jest Adam
    Nowak to bank powinien zweryfikowac czy sie nadawca przelewu nie
    pomylil. Literowki i bledy na podobnym poziomie nie maja tu znaczenia.

  • 32. Data: 2010-06-09 17:35:44
    Temat: Re: Czy w banku mieli prawo mnie o to spytaa?
    Od: BK <b...@g...com>

    On 9 Cze, 19:03, "Papa5merf" <t...@l...la> wrote:
    > rzytkownik "BK" napisa :

    > a niby skont ta tfoja wiedza wynika?:O)
    > ja wiem e banki niczego nie weryfikuj , bo to nie raZ SPRAWDZI EM, jak nie
    > wierzysz to spytaj paniom w banku eby ci konto zweryfikowa a, to puknie si
    > w czo o i cu ci powie:O)

    po pierwsze, z codziennej pracy zawodowej ;-)

    po drugie, to ze sprawdziles puszczajac przelewy z blednymi danymi
    dowodzi jedynie, ze te przelewy nie zostaly prawidlowo zweryfikowane -
    bledem logicznym jest zakladanie, ze jest to dowod na to, ze caly
    sektor bankowy tego nie robi. Robi i to dosc czesto. Kwestia kwoty i
    rodzaju przelewu (czesciej weryfikowane sa przelewy sorbnetowe i
    swiftowe niz elixirowe). Banki to weryfikuja i juz. Nikt nie robi
    wolumeny 100% przelewow bo by sie "zajechal" - ale to juz inna
    sprawa...

    po trzecie, Pani w okienku moze nie miec najmniejszego pojecia jak to
    sie technicznie odbywa na poziomie odbierania przelewow z KIR i ich
    ksiegowania bo nie ona to robi

  • 33. Data: 2010-06-09 17:38:45
    Od: BK <b...@g...com>

    On 8 Cze, 14:01, "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid> wrote:
    > Użytkownik "BK" <b...@g...com>

    w Polsce ;)

    > Ja nie wyciagam wnioskow - ja po prostu wiem. Wiem dlaczego wrocila,
    > wiem, ze banki weryfikuja.
    > --
    > Ręcznie ?

    Automatycznie i recznie. Automaty zwykle wybieraja probe do
    weryfikacji manulanej. Proba jest dobierana nie tylko ze wzgledu na
    sama niezgodnosc danych ale np. kwote i rodzaj przelewu. Jak sie
    wysyla po 15 zl za wiadereczko na allegro to ciezko trafic na
    weryfikacje takiego przelewu. Jak sie wysyla 15 mln to wierz mi
    zostanie to zweryfikowane.

    Wszystko kwestia momentu, w ktorym koszty ew. zwrotow przelewow
    przekraczaja koszty nawet manualnej weryfikacji.

  • 34. Data: 2010-06-09 21:17:25
    Temat: Re: Czy w banku mieli prawo mnie o to spytaae?
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    Dnia 05.06.2010 Mithos <f...@a...pl> napisał/a:

    > Tu nie chodzi o konto internetowe.
    >
    > Robiłem przelewy na swoje konto podając odbiorcę "Kubuś Puchatek, adres
    > ul. Misiowa itp. Przelew dotarł bez żadnych problemów.
    Przy malych kwotach przejdzie.

    Przy wiekszych - ktos sie moze zastanowic. Do mnie raz dzwonili z banku gdy
    puscilem przelew na kilkadziesiat k (z mbanku do wbk), z zdefniowanym odbiorca
    - moje imie i nazwisko, ale nieaktualny adres, oraz nadawca - jeszcze inny
    adres niz byl podany w wbk.

    Prosili o potwierdzenie czy ten przelew ma zostac przyjety, bo dane odbiorcy
    ani nadawcy sie nie zgadzaja z wlascicielem konta.

    --
    Andrzej 'The Undefined' Dopierała
    HomePage: http://andrzej.dopierala.name/

  • 35. Data: 2010-06-10 07:28:34
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    BK pisze:

> [...]
    > wysyla po 15 zl za wiadereczko na allegro to ciezko trafic na
    > weryfikacje takiego przelewu. Jak sie wysyla 15 mln to wierz mi

    Jest to związane z przepisami. Banki muszą raportować o kwotach wyższych
    niż (nie pamiętam teraz kwoty). Wyłączone są z tego przelewy na własne
    konto, ale za to na celowniku są duże ilości przelewów w mniejszych kwotach.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 36. Data: 2010-06-10 07:50:54
    Od: BK <b...@g...com>

    On 10 Cze, 09:28, Tomasz Kaczanowski
    <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    > konto, ale za to na celowniku są duże ilości przelewów w mniejszych kwotach.

    Ale jedno z drugim wlasnie nie ma nic wspolnego. Ty piszesz o
    identyfikacji na potrzeby AML do GIIF. I to oczywiscie banki musza
    robic. Tylko do tego nie jest istotne co wpiszesz w poleceniu przelewu
    bo do AML raportuje sie dane posiadacza konta.

    Czym innym jest wiec automatyczne raportowanie transakcji do GIIF czym
    innym zas jest weryfikacja danych do ksiegowania.

  • 37. Data: 2010-06-11 19:08:52
    Od: "Papa5merf" <t...@l...la>

    Órzytkownik "BK" napisal:

    > po pierwsze, z codziennej pracy zawodowej ;-)

    wiec ja wlasnie paniom co codziennie pracuje w banku prosilem o weryfikacje,
    zawsze widzialem zdziwienie jak by o czyms takim pierfszy ras slyszala:O)

> [...]
    >
    > po trzecie, Pani w okienku moze nie miec najmniejszego pojecia jak to
    > sie technicznie odbywa na poziomie odbierania przelewow z KIR i ich

    wiec kto to kuzwa robi ta weryfikacje tak jakby jej nie robil?:O)
    dane do pszelewu to jedynie numer konta, reszta to iluzja, bo inaczej to
    zaden bandyta by konta nie zakladal w banku szfajcarskim:O)

  • 38. Data: 2010-06-12 20:32:14
    Od: BK <b...@g...com>

    On 11 Cze, 21:08, "Papa5merf" <t...@l...la> wrote:

    > wiec kto to kuzwa robi ta weryfikacje tak jakby jej nie robil?:O)
    > dane do pszelewu to jedynie numer konta, reszta to iluzja, bo inaczej to
    > zaden bandyta by konta nie zakladal w banku szfajcarskim:O)

    No juz nawet Ty powinienes kojarzyc, ze pani w okienku w banku nie
    robi wszystkiego i nie musi miec pojecia o wszystkich szczegolach
    operacyjnych przelewu elixir. Podobnie jak recepcjonistka w szpitalu
    niekoniecznie wie jak sie robi operacje na otwartym sercu, a pani
    sprzedajaca auta w salonie samochodowym niekoniecznie wie jak wymienic
    kolo dwumasowe ;-)

    Szwajcaria to w bankowosci inny (do niedawna lepszy swiat), w ktorym
    mozna bylo miec anonimowe konto na haslo .

  • 39. Data: 2010-06-12 20:37:22
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomosci
    i.googlegroups.com BK
    <b...@g...com> pisze:

    > Szwajcaria to w bankowosci inny (do niedawna lepszy swiat), w ktorym
    > mozna bylo miec anonimowe konto na haslo .
    Nawiasy nie w tym miejscu co trzeba, geniuszu zapoznany.
    I sensu zdanie nie ma. ;))
    Gadanie z kretynem zreszta takze nie...

    --
    Jotte

  • 40. Data: 2010-06-12 22:35:03
    Od: BK <b...@g...com>

    On 12 Cze, 22:37, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:
> [...]
    b35g2000yqi.googlegroups.comBK

    > Nawiasy nie w tym miejscu co trzeba, geniuszu zapoznany.

    To przeciez nikt z Toba nie gada.