  • 161. Data: 2006-06-07 22:52:51
    Temat: Re: Czy w Kodak Express mogą odmówić wykonania usługi??
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Przemysław Płaskowicki wrote:

    > Nie każde. Chociażby wykonane przez fotografa (czy kogokolwiek innego)
    > zdjęcie (w celu reprodukcji) obrazu.
    >
    > Prywatnie i na marginesie wydaje mi się, że problemem tej dyskusji jest
    > w dużej mierze fakt, że dla mnie (i być może dla kilku jeszcze osób)
    > fotograf (taki od zdjęć legitymacyjnych i obsługi uroczystości
    > rodzinnych) to zwykły rzemieślnik i musi się raczej mocno wysilić, żeby
    > to co robi było utworem, zaś wedle Ciebie fotograf z zasady jest twórcą
    > i musi się mocno wysilić, żeby jego dzieło nie było utworem w rozumieniu
    > ustawy.

    No zgadzam się.
    Ale jeśli założysz, że fotograf i jego zdjęcia są utworem, to jak
    ocenisz zachowanie fotolabu.
    Masz prawo powielić takie zdjęcie czy nie.
    Dla uproszczenia zamień zdjęcie na płytkę z programem komputerowym.

  • 162. Data: 2006-06-07 22:56:05
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    witek napisał(a):

    > zaklad nie ma rozstrzygac kto jest autorem, tylko ma prawo odmowic
    > wykonania ci takiej usługi, na podstawie tego, że podejrzewa, że nie
    > masz prawa do powielania tego zdjęcia.

    Czy możesz wytłumaczyć, na jakiej zasadzie mam mieć obowiązek
    udowodnienia posiadania apm do zdjęcia?

    M.

  • 163. Data: 2006-06-07 23:11:14
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Robert M. wrote:

    > Sam sobie mam licencje zbyc? Jak oddajesz fotki do labu to też udzielasz
    > licenji na wykonanie odbitek w formie pisemnej?
    > To jak robie ksero dowodu to tez powinienem miec licencje na kserowanie tak
    > ? Poza tym to bez mojej zgody fotograf i tak nie moze opublikowac mojej
    > fotki.
    >
    > Na jakiej podstawie uwazasz ze przekazanie licencji musi nastepowac w formie
    > pisemnej?

    Czy ty w ogółe znasz ustawę o prawach autorskich?
    Mam wrażenie, że nie.

    Art 53 tegoż, jeśli chcesz zostać właścielem

    "Umowa o przeniesienie autorskich praw majątkowych wymaga zachowania
    formy pisemnej pod rygorem nieważności."

    Albo art 67
    "Umowa licencyjna wyłączna wymaga zachowania formy pisemnej pod rygorem
    nieważności".

    A powiedz mi teraz, jak fotograf może ci udzielić licencji niewyłącznej,
    skoro to ty jesteś na zdjęciu.

  • 164. Data: 2006-06-07 23:26:45
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    witek napisał(a):

> [...]
    > Masz prawo powielić takie zdjęcie czy nie.
    > Dla uproszczenia zamień zdjęcie na płytkę z programem komputerowym.

    A Ty dalej swoje. Na płytkę z kodem źródłowym tego programu, jeżeli już.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 165. Data: 2006-06-07 23:33:00
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    witek napisał(a):

    > Czy ty w ogółe znasz ustawę o prawach autorskich?
    > Mam wrażenie, że nie.

    I kto to mówi?

> [...]
    > nieważności".
    >
    > A powiedz mi teraz, jak fotograf może ci udzielić licencji niewyłącznej,

    Ale się popisujesz ignorancją. Par. 2. tegoż artykułu (o ile doczytałeś
    tak daleko) precyzuje w sposób jasny i klarowny jakie warunki trzeba
    spełnić, aby licencja była (nie)wyłączna. Nie ma tam słowa o tym, kto ma
    być na zdjęciu.

  • 166. Data: 2006-06-07 23:38:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek wrote:

    > Mozesz napisać jeszcze raz. Może przgapiłem. W twoim poście go nie było.

    Był w innym. Nie mogę cytować bo nie wiem, czy autor tamtego cytatu mi
    na to pozwala.

  • 167. Data: 2006-06-07 23:40:21
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Piotr Kubiak wrote:

> [...]
    > tak daleko) precyzuje w sposób jasny i klarowny jakie warunki trzeba
    > spełnić, aby licencja była (nie)wyłączna. Nie ma tam słowa o tym, kto ma

    A komu fotograf mógłby jeszcze udzilić licencji na rozpowszechnianie
    zdjęcia ze mną, skoro nie ma do tego prawa.

  • 168. Data: 2006-06-07 23:42:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek wrote:

    > Nie jest. Jest oddzielną prcedurą systemu operacyjnego i jest czymś
    > innym niż tworzenie pliku, zapisywanie do pliku (write), dopisywanie
    > (append). Z pozoru to samo, ale nie.

    System - tak. Ale tylko i wyłącznie od programu zależy, czy sobie wczyta
    całość do pamięci a potem sam utworzy nowy plik, czy też zwali
    kopiowanie na system operacyjny.

    [ciach]

    > Natomisat w przypadku plików wykonywalnych możesz ustawić execute.
    > Plik uda ci się uruchomić jako program, ale nie możesz go przeczytać.

    No popatrz. Znaczy się magik i cudotwórca jestem, bo mi się to jakoś
    udaje. Przy pomocy magicznego klawisza F3 (Norton Commander lub Midnight
    Commander)..

    > Execute i read też są innyumi operacjami, mimo, że w obu przypadkach
    > musisz otworzyć i przeczytać zawartośc pliku.

    Nie. W tym pierwszym przypadku otwieranie i wczytywanie plikuodwala system.

  • 169. Data: 2006-06-07 23:44:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek wrote:

    > Tutaj też był jego pomysł jak ustawić oświetlenie, parametry zdjęcia,
    > twoje ustawienie.

    ROTFL

    A jak wybrał ustawinie 'FullAuto' to właścicielem praw autorskich będzie
    producent aparatu fotograficznego?

    Pytanie: kto jest właścicielem praw autorskich w przypadku zdjęć
    robionych przez automaty do zdjęć? (takie stoją budki że się wchodzi,
    błyska flesz i wypada komplet odbitek)

  • 170. Data: 2006-06-07 23:46:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Henry (k) wrote:

    > Qba odpowiadal na p.r.foto i chyba nie zwócił uwagi że to crosspost
    > na tę grupę :-) W grucie rzeczy "głosowanie portfelem" ma swoje
    > zalety - przy minimalnej ilości kłopotów dostajesz czego chcesz.

    Taktyka jest dobra póki nie odwali wszystkim laboludkom - albo w okolicy
    jest tylko jeden.