  • Data: 2006-06-07 10:23:50
    Temat: Re: Czy w Kodak Express mogą odmówić wykonania usługi??
    Od: "akala" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "witek" <w...@s...gazeta.pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:e64rp9$bo$2@inews.gazeta.pl
    > akala wrote:
    >>
    > A korzystałeś?
    > I czytasz co tam się wyświetla po kolei? Szczególnie na temat praw do
    > zdjęcia, którego kopie wykonujesz?

    zrozum człowieku, że zdjęcie mojej gęby zrobione zgodnie z "przepisami biura
    dowodów osobistych" nie jest dziełem w rozumieniu ustawy.
    Ja zamówiłem fotkę swojej gęby ,żapłaciłem i fotka i moja gęba jest
    moja.takiego zdjęcia nie możan wcale porównywać do zdjęć które by ten
    fotograf wykonywał w/g "własnego przepisu /pomysłu/" - to zanczy udał by się
    w plener robił zdjęćia pataszków ,kwiatków itp,gdyby robił prtrety osób itp
    to takie zdjęćia objęcte są ochrona praw autorskich.
    W tym konkretnym przypdaku .o którym dyskutujemu, przyczyną odmowy
    wykonania takich odbitek może być :
    1.cicha umowa między zakładmi o nie "podbieraniu sobie " klientów.
    2.cena, jedna obitka 10,5 x 15,5 kosztuje 1zł lub ponozęj 1 zł i zlecający
    ma 4 zdjęcia ,a jedno zdjęcie do dowodu kosztuje znacznie drożej bo chyba
    kilka złi okło 3zł to wtedy za 4 obbitki zlwecający musiał by zapłacić
    12zł - jest powód do odmowy robienia takich odbitek
    3 względy techniczne ,o których wspominałem wcześnie.
    Jestem ciekawy gdyby temu "stróżówi" praw autorskich przynieść tylko to
    co "Jacek_Placek/ pytający/ otrzymał w zakłądzie w którym robił sobie
    zdjęcie /bez komputerowgo przetwarzania/ i powiedział by mu zrobili w tym
    "kodaku" 4 obitki, to napewno by miał zrobione i zapłacił by 12 lub 15 zał i
    nie było by żadnego problemu.

    akala