    From: "Jacek Baraniecki" <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy udowodnie dobrą wiarę??
    Date: Sun, 1 Jun 2003 23:03:00 +0200

    Użytkownik "Mrls" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bbcju0$rot$1@nemesis.news.tpi.pl...
    | . Podmiot który mi wynajął (faktycznie podnajął) jak
    | się okazało nie miał prawa do lokalu, ponieważ osoba która z koleji jemu
    | podnajęła nie mogła tego zrobić ze względu na klauzule w umowie z
    | właścicielem, zabraniającej podnajmu bez jego zgody.
    | W umowie którą podpisałem wynajmujący oświadczył wprost że ma prawo do
    | posiadanego lokalu. | Czy na podstawie tych faktów udowodnie przed sądem
    że byłem zależnym
    | posiadaczem nieruchomości w dobrej wierze???

    IMHO sprawa nie jest jednoznaczna i faktycznie stanowi ona materiał na
    dłuuugi proces.
    Wygląda na to że strony podpisały wadliwą umowę i teraz sąd będzie musiał
    się napracować.
    Bezspornym jest, że podmiot który Ci wynajął lokal zataił istotne
    informacje.
    Ale także i Ty nie dołożyłeś należytej staranności przy negocjowaniu umowy.
    Powinieneś był dokładnie sprawdzić prawo Wynajmującego do lokalu oraz (
    najlepiej) doprowadzić do tego, by powołano się na to prawo w umowie najmu.

    Napisz może coś więcej o tej sprawie a szczególnie odpowiedz na 2 pytania:

    1. Jak dokładnie brzmi ten zapis w umowie dotyczący prawa Wynajmującego do
    lokalu.

    2. Jaki jest teraz Twój problem ? Czy chcesz się na takiej podstawie
    wykręcić z umowy ? Czy też "prawdziwy" właściciel się wkurzył i chce
    wszystkich powywalać z lokalu , a Ty chcesz wywalczyć odszkodowanie od
    drugiej strony Twojej umowy ? A może na razie nic się nie dzieje , ale
    chcesz po prostu wiedzieć na czym stoisz ?

    Pozdrowienia
    Jacek Baraniecki