  • 1. Data: 2003-06-01 10:17:09
    Temat: Czy udowodnie dobrą wiarę??
    Od: "Mrls" <m...@p...onet.pl>

    Grupowicze !
    Wynająłem lokal sklepowy. Podmiot który mi wynajął (faktycznie podnajął) jak
    się okazało nie miał prawa do lokalu, ponieważ osoba która z koleji jemu
    podnajęła nie mogła tego zrobić ze względu na klauzule w umowie z
    właścicielem, zabraniającej podnajmu bez jego zgody.
    W umowie którą podpisałem wynajmujący oświadczył wprost że ma prawo do
    posiadanego lokalu. Wręczył mi klucze, wyposażenie sklepu itd. Wydawało mi
    się na tej podstawie zbędnym dochodzenie kto faktycznie dysponuje ważnym
    prawem do lokalu.

    Czy na podstawie tych faktów udowodnie przed sądem że byłem zależnym
    posiadaczem nieruchomości w dobrej wierze???

    Dzięki za odpowiedź
    Marcin

    --
    ...Collect my thoughts together
    I have to hold my head...

  • 2. Data: 2003-06-01 20:09:53
    Temat: Re: Czy udowodnie dobrą wiarę??
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "Mrls" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy na podstawie tych faktów udowodnie przed sądem że byłem zależnym
    > posiadaczem nieruchomości w dobrej wierze???

    myślę, że rzecz nie w dobrej wierze ale w tym, że to lokal użytkowy na ty
    go najmowałeś w celu prowadzenia działalności a więc nie po amatorsku,
    ale profesjonalnie
    a prawo z kolei stawia inne wymagania przed osobą będąca przedsiebiorcą,
    niż przed "amatorem"
    moim zdaniem zaniedbałeś sprawdzenia podstawowej sprawy a mianowicie
    uprawnień gościa do lokalu,
    to gruby błąd i nie wydaje mi się aby były duże szanse na przeskoczenie tej
    przeszkody,
    pzdr,
    JarekM

  • 3. Data: 2003-06-01 21:03:00
    Od: "Jacek Baraniecki" <j...@w...pl>

> [...]
    że byłem zależnym
    | posiadaczem nieruchomości w dobrej wierze???

    IMHO sprawa nie jest jednoznaczna i faktycznie stanowi ona materiał na
    dłuuugi proces.
    Wygląda na to że strony podpisały wadliwą umowę i teraz sąd będzie musiał
    się napracować.
    Bezspornym jest, że podmiot który Ci wynajął lokal zataił istotne
    informacje.
    Ale także i Ty nie dołożyłeś należytej staranności przy negocjowaniu umowy.
    Powinieneś był dokładnie sprawdzić prawo Wynajmującego do lokalu oraz (
    najlepiej) doprowadzić do tego, by powołano się na to prawo w umowie najmu.

    Napisz może coś więcej o tej sprawie a szczególnie odpowiedz na 2 pytania:

    1. Jak dokładnie brzmi ten zapis w umowie dotyczący prawa Wynajmującego do
    lokalu.

    2. Jaki jest teraz Twój problem ? Czy chcesz się na takiej podstawie
    wykręcić z umowy ? Czy też "prawdziwy" właściciel się wkurzył i chce
    wszystkich powywalać z lokalu , a Ty chcesz wywalczyć odszkodowanie od
    drugiej strony Twojej umowy ? A może na razie nic się nie dzieje , ale
    chcesz po prostu wiedzieć na czym stoisz ?

    Pozdrowienia
    Jacek Baraniecki