  • 1. Data: 2004-05-10 06:36:31
    Temat: Czy trzeba nosić ze sobą dowód tożsamości?
    Od: "Leszek..Pawlisz" <l...@p...pl>

    Witam serdecznie

    Kiedys mi sie obilo o uszy, ze w Polsce jest obowiazek
    noszenia ze soba dowodu tozsamosci. Czy to prawda?
    Jesli tak, to w jakich sytuacjach trzeba go ze soba miec,
    a w jakich nie? Czy jest to obowiazek czy po prostu
    'powinno' sie go miec ze soba? Co na ten temat mowia
    polskie przepisy?

    Dzieki za wszelkie info :-)
    Mozna pisac na priv.

    --
    pozdrawiam
    Leszek Pawlisz, Kraków

  • 2. Data: 2004-05-10 07:29:01
    Temat: Re: Czy trzeba nosić ze sobą dowód tożsamości?
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Leszek..Pawlisz wrote:

> [...]
    > a w jakich nie? Czy jest to obowiazek czy po prostu
    > 'powinno' sie go miec ze soba? Co na ten temat mowia

    Nie, nie trzeba. Nie ma takiego obowiązku i nie ma takiego przepisu.
    Natomiast warto go mieć. W przypadku załapania się choćby na głupi
    mandat za łażenie na czerwonym świetle.
    Zamiast 10 minut może ci to zająć pół dnia.
    A wsiądź do autobusu bez biletu i bez dowodu i nadziej się na kontrolę.
    To dopiero będzie jazda. Z dowodem zakończysz sprawę w 10 minut i
    będziesz biedniejszy o parę złotych.

  • 3. Data: 2004-05-10 10:38:52
    Temat: Odp: Czy trzeba nosić ze sobą dowód tożsamości?
    Od: "brett" <b...@i...com.pl>

    Panie Leszku ! I ja Pana witam serdecznie ! Dawno już nie widziałem Pana
    wypowiedzi na odwiedzanych przeze mnie grupach dyskusyjnych, i muszę
    przyznać, że stęskniłem się za nimi.
    Czy kontrolerzy biletów nadal Pana gnębią?

    A co do dowodu: nosić go Pan z sobą nie musi, ale jak to było napisane na
    "starych" dowodach - noszenie dowodu leży w Pana własnym interesie!

    ( n. p. gdyby znowu Pana złapali za jazdę bez biletu, a Pan by nie miał
    dowodu, to czekałyby Pana nieprzyjemności na Policji )

    brett

  • 4. Data: 2004-05-10 12:46:12
    Od: "Leszek..Pawlisz" <l...@p...pl>

    > Panie Leszku ! I ja Pana witam serdecznie ! Dawno już nie widziałem Pana
    > wypowiedzi na odwiedzanych przeze mnie grupach dyskusyjnych, i muszę
    > przyznać, że stęskniłem się za nimi.

    To ironia ;-) czy cos w nich bylo szczegolnego?

    > Czy kontrolerzy biletów nadal Pana gnębią?

    Nie dopuszczam do tego :-)

    --
    pozdrawiam
    Leszek Pawlisz, Kraków

  • 5. Data: 2004-05-10 14:04:45
    Od: scx <s...@w...pl>

    Leszek..Pawlisz się wziął i wyklepał:

> [...]
    > a w jakich nie? Czy jest to obowiazek czy po prostu
    > 'powinno' sie go miec ze soba? Co na ten temat mowia

    Nikt nie może cię zmusić do noszenia dowodu osobistego.
    Inna sprawa że jak się panom policjantom zechce cię wylegitymować, a ty nie
    będziesz miał DO to wybierzesz się z nimi na przejażdżkę do domu, a jak nie
    jesteś w mieście zamieszkania to na komisariat i sprawdzanie danych...

    --
    scx
    Absolutnie nie wiem co tu napisac

  • 6. Data: 2004-05-10 19:01:06
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <kw1618@[SPAMWSTAWKA].interia.pl>

    Użytkownik "Leszek..Pawlisz" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Witam serdecznie
    >
    > Kiedys mi sie obilo o uszy, ze w Polsce jest obowiazek
    > noszenia ze soba dowodu tozsamosci.

    Było o tym całkiem niedawno.
    Nie ma obowiązku noszenia DO przy sobie, ale jego brak przy sobie może
    spowodować, że stracisz czas.

    Pozdr
    Krzysztof