  • 1. Data: 2004-05-10 06:15:41
    Temat: Potrącenie
    Od: "Piotr Serwin" <l...@n...pl>

    Dzień Dobry
    Zwracam się z pewnym pytaniem.Wczoraj w Nowym Sączu na małej typowo
    osiedlowej uliczce został potrącony 5 letni syn mojego kolegi.
    Jka nadmieniam jest to mała osiedlowa uliczka.Tymczasem policja na podstawie
    śladów hamowania stwierdziła że kierowca jechał z prędkością pow. 50 km/h.
    Wypadek ten wywołał obrzenie wśród mieszkańców.Zgodnie stwierdziliśmy że
    należy podjąć działania mające na celu wprowadzenie na tych małych uliczkach
    ograniczenia prędkości,utworzenia strefy osiedlowej.Na pewno warto zebrać
    podpisy.Ile najlepiej dołączyć do pisma ? i do kogo najlepiej pismo
    skierować ? Co oprócz podpisu musi się tam znaleźć ? seria dowodu tożsamości
    ? pesel ?

    Będe bardzo wdzięczny za podpowiedzi

    Z wyrazami Szacunku
    Piotr Serwin

  • 2. Data: 2004-05-10 07:39:22
    Temat: Re: Potrącenie
    Od: "Leszek" <l...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr Serwin" <l...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podpisy.Ile najlepiej dołączyć do pisma ? i do kogo najlepiej pismo
    > skierować ? Co oprócz podpisu musi się tam znaleźć ? seria dowodu

    Może też apel do rodziców o nie puszczanie 5 letnich dzieci na ulice??

    Pozdr
    Leszek

  • 3. Data: 2004-05-10 10:40:53
    Od: "KALKOL" <w...@g...pl>

> [...]
    > podpisy.Ile najlepiej dołączyć do pisma ? i do kogo najlepiej pismo
    > skierować ? Co oprócz podpisu musi się tam znaleźć ? seria dowodu

    1. Jeśli chcesz się dowiedzieć jak to zrobić to najpierw swoje kroki skieruj
    do wydziału komunikacji gminy. Tam się dowiedz czy sami po Tym wypadku nie
    wpadna na ten pomysł. Dowiedz sie jakie przepisy rególują ten aspekt
    działalnosci gminy.
    2. Aby zachęcić gminę do zintensyfikowania działań w tym kierunku możesz
    żłożyć pismo pod którym podpiszą się pewne czynniki nacisku [zwiazki
    zawodowe(niewiem czemu ale tych to się zawsze władze boją), organizacje
    społeczne, lokalne ważne osobistości, mieszkańcy i ktokolwiek ci przyjdzie
    do głowy] tu wystarczy jak napiszą jak mają imię i nazwisko i podpis.
    3. Jak będziesz bardzo zdeterminowany to możesz zebrać podpisy pod wnioskiem
    o referendum lokalne w sprawie( przygotowujesz tekst uchwały) lub o
    odwołanie rady gminy lub wójta/burmistrza. jesli wybierzesz ta opcje to
    najpierw przeczytaj ustawę o referendum lokalnym na stronach www.pkw.gov.pl

    Zycze powodzenia w walce

    ps. na każdym etapie przydałby się lobbing prasy to zawsze pomaga.

  • 4. Data: 2004-05-10 16:16:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr Serwin" <l...@n...pl> napisał w wiadomości

    Przede wszystkim ustal w czyjej administracji jest interesująca Cię
    uliczka. Potem trzeba by było się zwrócić z odpowiednim wnioskiem do tego
    organu. Jeśli to osiedlowa uliczka, to administratorem może być któraś
    spółdzielnia lub Prezydent Miasta. Podaj, o którą Ci chodzi, a być może
    będę w stanie odpowiedzieć.