  • 1. Data: 2012-04-20 15:02:10
    Temat: Czy to skuteczne wezwanie?
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Proszę o podpowiedź, gdzie, w czym mogę znaleźć potwierdzenie bądź
    zaprzeczenie skuteczności wezwania w takiej sytuacji:

    Czy _ustne_ wezwanie do usunięcia np. kontenera na śmieci z prywatnej
    posesji za pośrednictwem osoby trzeciej (fizycznej, obcej) np.
    ogrodnika koszącego trawę u właściciela, jest skuteczne?

    Przykład 1: "Przekaż pan właścicielowi,że ma mi stąd zabrać ten
    kontener"
    Przykład 2: "Niech pan przekaże właścicielowi,że jak nie zabierze z
    mojego chodnika tego kawałka pergoli, to mu sam ją zdemontuję" po czym
    to demontuje iżąda pokrycia kosztów od właściciela
    Przykład 3: "Niech pan powie właścicielowi, bo ja z nim nie gadam,że
    ma rozebrać z przed mojego garażu kawałek płotu,bo sam to zrobię."
    Doręczenie przez pocztę dorosłemu domownikowi listu poleconego akurat
    nie ilustruje mojego dylematu..

    Uważam,że nie, ale w stosownych kodeksach nie doszukałem sie takiej
    sytuacji

  • 2. Data: 2012-04-20 15:03:15
    Temat: Re: Czy to skuteczne wezwanie?
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Fri, 20 Apr 2012 06:02:10 -0700, Rentier wrote:

    > Uważam,że nie, ale w stosownych kodeksach nie doszukałem sie takiej
    > sytuacji

    Nie wiem w jakim kodeksie szukałeś, ale jeśli sprawdzisz art. 61 par. 1
    kc, to będziesz miał 100% pewności.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 3. Data: 2012-04-20 22:07:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Apr 2012, Olgierd wrote:

    > Nie wiem w jakim kodeksie szukałeś, ale jeśli sprawdzisz art. 61 par. 1
    > kc, to będziesz miał 100% pewności.

    Na mój gust, problemem w tym przypadku nie jest samo powzięcie
    wiadomosci, co wiarygodnosc tej wiadomosci.
    Skad będziesz wiedział, że to naprawdę ja kazałem rozbierać płot,
    a nie powołany w przykładzie ogrodnik spłatał psikusa?

    Ja bym w tym kontekscie powołał się na art.96 rzeczonego KC :]
    (jako osoba której "miano oswiadczyc") - aby pełnomocnictwo
    było skuteczne, potrzebne jest oswiadczenie udzielajacego
    tego pełnomocnictwa, IMO nie będzie nim ustne oswiadczenie
    pełnomocnika, bo wpadamy w pętlę - to oswiadczenie też
    jest objęte wymogiem "oswiadczenia przez reprezentowanego"
    (a nie przez reprezentujacego).
    Jak rozumiem podpisany "papier" to już inna sprawa.

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2012-04-21 15:57:57
    Od: Rentier <f...@g...com>

> [...]
    > pełnomocnika, bo wpadamy w pętlę - to oswiadczenie też
    > jest objęte wymogiem "oswiadczenia przez reprezentowanego"
    Nie ma mowy o pełnomocnictwie w tym przypadku.Oczywiście,ze go nie było.
    A przecież można zawsze powiedzieć"ogrodnikowi"przed jego
    zatrudnieniem - "gościu, nie interesują cię żadne kontakty, masz tylko
    ciachać trawę i nie rozmawiać o moich stosunkach z
    sąsiadami."Zwłaszcza,że on chętnie na to przystaje ( nie chcę się
    mieszać w wasze sprawy)- samo życie.