  • 1. Data: 2004-02-10 23:53:07
    Temat: Czy to piractwo?
    Od: thraxx <f...@f...pl>

    Witam. od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie takie pytanie:
    Czy zgrywanie strumienia audio np. z radia internetowego bezpośrednio
    do mp3 to jest piractwo? i jak to się ma do nagrania audycji radiowej (np.
    na
    kasetę lub inny nośnik?)

    pozdrawiam.

    --
    http://www.google.pl/advanced_group_search?hl=pl

  • 2. Data: 2004-02-11 07:16:01
    Temat: Re: Czy to piractwo?
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia śro 11. lutego 2004 00:53 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane thraxx:

> [...]
    > Czy zgrywanie strumienia audio np. z radia internetowego bezpośrednio
    > do mp3 to jest piractwo? i jak to się ma do nagrania audycji radiowej (np.

    ZTCW to na własny użytek możesz sobie z radia nagrywać.

    BTW: polecam ogga, mp3 ssie.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 3. Data: 2004-02-12 01:21:40
    Od: thraxx <f...@f...pl>

    > ZTCW to na własny użytek możesz sobie z radia nagrywać.
    mam nadzieję, ze to pewne :-) Czy można gdzieś znaleźć odpowiednie
    przepisy?

    > BTW: polecam ogga, mp3 ssie.

    Właśnie używam ogg :-) a co masz na myśli pisząc, że mp3 ssie? (powinno
    być ssa :-)

    pozdrwaiam

    --
    http://www.google.pl/advanced_group_search?hl=pl

  • 4. Data: 2004-02-12 01:51:07
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <o...@n...tpi.pl>, thraxx wrote:
    > mam nadzieję, ze to pewne :-) Czy można gdzieś znaleźć odpowiednie
    > przepisy?

    Nie, to wcale nie pewne. To co prawie pewne to to, że nikt przy zdrowych
    zmysłach takiego czegoś czepiać się nie będzie. Literalna interpretacja
    Prawa Autorskiego dpouszcza w ramach tzw dozwolonego użytku wyłącznie
    korzystanie z utworu a nie tworzenie jego kopii.
    Nb. ciekawe czy jest tu jakiekolwiek orzecznictwo.

    > Właśnie używam ogg :-) a co masz na myśli pisząc, że mp3 ssie? (powinno
    > być ssa :-)

    Pewnie zamieszanie licencyjne.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2004-02-12 16:47:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Feb 2004, thraxx wrote:

    >+ Witam. od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie takie pytanie:
    >+ Czy zgrywanie strumienia audio np. z radia internetowego bezpośrednio
    >+ do mp3 to jest piractwo?

    Hm... No to posiadanie magnetowidu podłączonego
    do telewizora też jest karalne.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2004-02-13 04:35:25
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <P...@A...portezja
    n.zabrze.pl>, Gotfryd Smolik news wrote:
    > Hm... No to posiadanie magnetowidu podłączonego
    > do telewizora też jest karalne.

    Warunek konieczny niewystarczający :) A co do meritum, to ja przy różnych
    okazjach podkreślam, że w zasadzie to nie widzę zapisu który pozwala
    nagrywać z radia czy tv, nawet na własny użytek, no chyba że przyjąć
    bardzo szeroką definicję korzystania. Tak jak rozumiem art 23 to dozwolony
    użytek polega na tym, że można znajomemu czy rodzinie pożyczyć legalny
    egzemplarz płyty co by sobie też posłuchali, lub zaprosić Dziadka Macieja
    z sąsiedniej klatki aby posłuchał z nami radia czy pooglądał TV.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2004-02-14 00:48:48
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia czw 12. lutego 2004 02:21 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane thraxx:

    > mam nadzieję, ze to pewne :-) Czy można gdzieś znaleźć odpowiednie
    > przepisy?

    A tego nie wiem, nie jestem prawnikiem, ale lamerem :)

    > Właśnie używam ogg :-) a co masz na myśli pisząc, że mp3 ssie?

    a) starszy, ma gorszą jakość
    b) format jest własnościowy i może się za jakiś czas ktoś o niego upomnieć,
    a Ogg jest Wolny, więc nikt nie przylezie, że masz płacić za użycie
    kodowania

    > (powinno
    > być ssa :-)

    A tam....

  • 8. Data: 2004-02-18 15:11:03
    Od: "Maciej" <m...@k...vectranet.fr>

    W artykule news:bp2rf1-2m.ln1@ziutka.router,
    niejaki(a): Marcin Debowski z adresu <a...@n...net> napisał(a):

> [...]
    > interpretacja Prawa Autorskiego dpouszcza w ramach tzw dozwolonego
    > użytku wyłącznie korzystanie z utworu a nie tworzenie jego kopii.

    No a skąd ta literalna interpretacja. Korzystanie to również skopiowanie dla
    własnych potrzeb.

  • 9. Data: 2004-02-18 15:18:01
    Od: "Maciej" <m...@k...vectranet.fr>

    W artykule news:dp0uf1-jc1.ln1@ziutka.router,
> [...]

    > Macieja
    > z sąsiedniej klatki aby posłuchał z nami radia czy pooglądał TV.

    Powiedziałbym raczej filozofia niz interpretacja. Przy okazji rozwoju
    technologii pomyśl o rozszerzeniu pojęcia korzystanie. Zresztą nie bez
    powodu opłaty wprowadzone ustawą o prawach autorskich od kupowanych urządzeń
    umożliwiających kopiowanie i nośników. Trzeba czytać całą ustawę a nie
    literalnie odnosić się do jednego zapisu.