  • 81. Data: 2013-05-15 11:07:50
    Temat: Re: Czy to jest legalne w tym dzikim kraju?
    Od: Andrzej Zbierzchowski <n...@t...pl>

    W dniu 2013-05-14 12:43, t? pisze:
    > Tyle się mówi o ochronie prywatności, a sami zobaczcie:
    > http://www.youtube.com/watch?v=vgTiP8KBDPA
    >
    > Gość był pijany i zachowywał się głupio, to fakt, ale czy to wystarczy,
    > żeby ośmieszyć go przed całą polską w TV?

    Wiele rzeczy słusznych jest nielegalnych a będzie jeszcze więcej.

  • 82. Data: 2013-05-15 11:19:23
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 14 maja 2013 (18:26:16) napisano:

    > Widzieliśmy ten sam film? Facet kozaczy więc postanowili go zrewidować
    > (dyskusyjne, ale jego zachowanie prawdopodobnie 'daje podstawy' bo a to
    > naćpany a to z bronią i z nerwów świruje). Facet nie wykonuje poleceń,

    Wykonuje.

    Zwróć uwagę, że w ŻADNYM momencie nie padło ze strony Policji
    polecenie "Proszę wrócić do samochodu", albo cokolwiek w tym rodzaju.

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 83. Data: 2013-05-15 11:25:11
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 15 maja 2013 (10:01:16) napisano:

    > w ktorym momencie policja go podpuszcza do takiego zachowania? czy
    > mowisz o tym, ze samo zatrzymanie do kontroli sprowokowalo tucznika do
    > takiego zachowania?

    Cytuję:
    "To może do kamery pan podejdzie i pokaże, jak pan dużo może?"

    Na co facet podchodzi do kamery, i mówi, że on dużo może.

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 84. Data: 2013-05-15 11:35:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.05.2013 23:39, m4rkiz pisze:
    > "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote in message
    >
    > http://forum.e-sochaczew.pl/forum,kolejny-wybryk-nas
    zego-mieszkanca,53792,0.html

    > juz zostal rozpoznany, cos kiepskie te zmienianie i zaslanianie, prawda?

    Wystarczające. Jak kogoś dobrze znasz, to może się okazać że po bucie go
    rozpoznasz. Ochrona wizerunku buta?

    Zresztą i tak pewnie głównie poznali po samochodzie A SAMOCHÓD OCHRONIE
    WIZERUNKU NIE PODLEGA!

    Dotrze wreszcie?

  • 85. Data: 2013-05-15 11:39:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.05.2013 01:36, witek pisze:

    > roznica pomiedzy Polską i innymi krajami polega na tym, ze tam nie
    > przyjmują do policji ludzi, którzy muszą sie dowartościować kosztem innych.

    I tylko zabijają niewinnych ludzi na lotniskach...

    > Oczywiscie nikt nie jest święty i w Polsce znajdzie sie normalnych
    > policjantów i za granicą znajdzie się debili.

    Aleś Amerykę odkrył...

    > Tylko proporcje są dokładnie odwrotne.

    Och, masz zatem jakieś wiarygodne dane statystyczne?

  • 86. Data: 2013-05-15 13:25:33
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 14.05.2013 20:37, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Nic na ten temat nie ma w dialogach.

    Kazali oprzeć się o radiowóz? Kazali nogi szerzej?

    Są za to wredne odzywki, kopanie po
    > nogach, popychanie i obsceniczne gesty w okolicach jego odbytu.

    Gdzie ty widzisz "obsceniczne gesty w okolicach jego odbytu"?

    > Na co on
    > się oburza i prosi, żeby go nie popychać.

    Ja tam widziałem popchnięcie mające wytrącić go z równowagi tak żeby się
    oparł o maskę a nie tylko trzymał na niej ręce.

    > No straszna groźba. To nawet ja z moją nerwicą nie czułbym się
    > zagrożony, a co dopiero funkcjonariusz na służbie.

    Ja widząc takiego faceta czuł bym się zagrożony - jest pijany,
    przekonany o własnej ważności, robi się agresywny i ma dość masy, żeby
    zrobić krzywdę jeżeli postanowi coś "pokazać".

    > Gdyby mu jeszcze groził, że mu wpierdoli, albo dopadnie go gdzieś ciemną
    > nocą... A on mu grozi ,,problemami'' jak można rozumieć, uważa się za
    > Ważniaka...

    Pierwsze "nie wiesz kim ja jestem" - tak. Aczkolwiek powiązanie tego z
    "moją dzielnicą" ma imo sugerować, że facet "jest ważny" ale nie w
    sensie stanowiska czy prawa a wręcz przeciwnie. Drugie "uważaj sobie
    dobrze" po odepchnięciu policjanta brzmi _dla mnie_ jak groźba użycia siły.

    > Jasne, tak się zbierał, że policmajster spokojnym ruchem z pół minuty
    > usiłował wyplątać gaz z kieszeni dresiarskiej bluzy, a potem z
    > satysfakcją popsikał stojącego i usiłującego oswoić skaczącego mu między
    > uszami kangura misiaczka.

    Facet nie wykonywał poleceń więc zastosowano środki przymusu
    bezpośredniego. Mieli czekać aż się bardziej nakręci, czy co?

    > Jasne, bardzo agresywny... Tak też komentowała Telewizja Wykształciuchów
    > potem...

    Nie oglądam telewizji.

    Natomiast na podstawie tego nagrania w moim odczuciu facet był
    "ryzykowny" - nie wygląda na takiego, który jest jakoś szczególnie
    "groźny" czy "niebezpieczny", ale na takiego, który może w każdej chwili
    "jebnąć" a dopiero potem zreflektować co on właściwie robi.

    > Ciekawe jak byście skomentowali zachowanie kiboli, skoro ten
    > potulny misiaczek nakręcony tylko trochę na Jestem Ważny jest ,,bardzo
    > agresywny''.

    Nie jest "bardzo agresywny" ale skoro odpycha policjanta to jest
    _dostatecznie_ agresywny. Dostał tylko krótkie psiknięcie gazem, żeby
    zaczął wykonywać polecenia(i jak widzimy nagle przestał być "ważny" i
    zaczął współpracować). Nawet się z nim nie szarpali (a przynajmniej tego
    nie widać). Na kiboli wystawia się policję z tarczami, pałkami, leje się
    z armatek wodnych _prewencyjnie_ jak się zbliżają. Imo dwie zupełnie
    inne sytuacje.

    > jasne, gazem, który zaczął działać dopiero później-później. On był
    > spokojny cały czas.

    Jeżeli odepchnięcie (a tak naprawdę próba uderzenia, tylko mu coś nie
    wyszła - zobacz jak trzyma przez chwilę ręce zanim się zorientuje co
    właściwie robi) policjanta to dla ciebie "spokojnie cały czas" to ok.
    Był spokojny.

    > Jasne, bo nogi mają być pod kątem takim, w jaki wkopie je z wściekłością
    > Pan Policjant.

    Kopie je z wściekłością dopiero PO użyciu gazu.

    > No i co z tego? Był podpity, może niezbyt rozgarnięty... Złamał zasadę
    > porządkową, której świadomość zresztą w społeczeństwie jest skrajnie
    > niska, bo nie dość, że porządkowa, to przed zmianami w PoRD było całkiem
    > odwrotnie i był wręcz nakaz wysiadania ZTCW.

    Ignorujesz kompletnie, że on "po prostu nie wysiadł" a zrobił to żeby
    pokazać policjantom "ile to on może". Jestem przekonany, że wysiadł bo
    myślał, że taką demonstrację może zrobić bez konsekwencji. (A było to
    pierwsze złamanie przepisów.)

    > Kolejny przepis porządkowy,

    Wydane polecenia do których się nie zastosował.

    > który poszkodowany pewnie miał znać, bo
    > nieznajomość prawa nie jest wytłumaczeniem,

    Nieznajomość prawa w takim zakresie jest też lekką głupotą, niezależnie
    od tego, czy prawo jest sensowne. Jeżeli przepisy mówią, że masz czekać
    z rękoma na kierownicy to jak się rzucisz wyciągać dokumenty ze schowka
    to nie zdziw się gdy policjant się cokolwiek zdenerwuje i wyjmie broń.

    > ale rany boskie, można
    > wytłumaczyć a nie kopać po kostkach bezbronnego.

    Policjant najpierw przesuwa jego nogę butem, kopie go PO tym jak facet
    się stawiał, PO użyciu gazu. Czy to zachowanie profesjonalne - nie wiem.
    Ale miał go grzecznie prosić aż "misiek" zdecyduje czy rozsuwać nogi,
    czy kopnąć gliniarza w jaja?

    A tak w ogóle - opisz jak powinno to zdarzenie wyglądać prawidłowo wg
    ciebie.

    Michoo

  • 87. Data: 2013-05-15 13:33:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-05-15 13:25, Michoo pisze:
    > A tak w ogóle - opisz jak powinno to zdarzenie wyglądać prawidłowo wg
    > ciebie.

    Lepiej nie, dość już czytania keyboard-warriorów w pieluchach i innych
    domorosłych usenet-teoretyków ;)

    --
    Liwiusz

  • 88. Data: 2013-05-15 13:48:32
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 15.05.2013 01:31, witek wrote:
> [...]

    Jakby się dał przeszukać to prawdopodobnie na tym by się skończyło więc
    z punktu widzenia tego faceta w Polsce byłoby mu lepiej(o ile by
    przystopował). W US by go znacznie szybciej zatrzymali za utrudnianie.

    Co do tego się zgadzam. Tylko nie ma prawa zabraniającego policjantowi
    być dupkiem z kompleksami. (A pensja nie nastawia zbyt optymistycznie na
    przyszłe kadry.)

    Jakby nie patrzeć to "zemścili" się na facecie w sposób chyba w miarę
    zgodny z prawem. Nie musieli go zabierać na izbę ale skoro był
    'agresywny' to mogli, no to skorzystali. Facet im wcześniej chciał
    pokazać co może to oni też pokazali. Nieprofesjonalne, ale czy coś więcej?

    > tak przy okazji wpadlo mi pod reke
    > jak mozna zatrzymac goscia bez kopania go.

    Przecież najpierw kopnął ;)

    > To co mają w ręce policjanci to tasery, nie broń.

    Broń, broń, tyle, że nie palna.

    Jest bezpieczniejsza dla zdrowia i życia niż obezwładnianie za pomocą
    pałki, ale podobno boli (przez chwilę) tak jakbyś uderzył łokciem o
    kant. Tylko w całym ciele.

    Michoo

  • 89. Data: 2013-05-15 15:24:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > I tylko zabijają niewinnych ludzi na lotniskach...

    Albo strzelają do motocyklistów

    Przypadki można znależć po obu stronach.
    CHodzilo mi o pokazanie jak to mialo wygladac, a nie jak nie miało.

    > Aleś Amerykę odkrył...

    > Och, masz zatem jakieś wiarygodne dane statystyczne?

    Wystarczy mi kontakt z policjantami w roznych czesciach swiata.
    Zachowanie policji jest pochodną kultury w danje cześci globu.

    I tak nic nie przebije policjantów japonskich.
    Ten naród z definicji jest usłużny.

  • 90. Data: 2013-05-15 15:31:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Michoo,

    > Kazali oprzeć się o radiowóz?

    Skoro się już oparł, to po co go jeszcze trącał?

    > Kazali nogi szerzej?

    I z buta...

    > Gdzie ty widzisz "obsceniczne gesty w okolicach jego odbytu"?

    Facet, trzeba być ślepym albo zaślepionym, żeby nie widzieć
    niewłaściwości zachowania i prowokowania pijaczka.

    > Ja tam widziałem popchnięcie mające wytrącić go z równowagi tak żeby się
    > oparł o maskę a nie tylko trzymał na niej ręce.

    I popatrz dalej - facet jest oparty a pies go dalej trąca.

    [...]

    > Nie jest "bardzo agresywny" ale skoro odpycha policjanta

    Odpycha policjanta, który dawno przekroczył wszelkie granice
    tolerancji.

    [...]

    --
    Best regards,