  • 1. Data: 2005-06-23 10:51:13
    Temat: Czy to jest fałszywe oskarżenie?
    Od: "Marcin Majchrzak" <m...@p...onet.pl>

    http://groups.google.pl/groups?q=g:
    thl1643465387d&dq=&hl=pl&lr=lang_pl&c2coff=1&selm=cv
    07p6%249pk%242%40news.onet.
    pl i cały wątek ogólnie.

    Ta wypowiedź mnie zaciekawiła:
    "zawiadomienie [o popełnieniu przestępstwa/wykroczenia] ze świadomością że czynu
    nie było"

    Jeżeli więc osoba wie, że nie popełniono wykroczenia (bo została np.
    poinformowana przez policję czy Straż Miejską), a mimo to biegnie to sądu i
    zgłasza wykroczenie, to czy takie coś może się kwalifikować na fałszywe
    oskarżenie?

    Czy może jedynie nie zgadza się z opinią policji i SM i chce wyjaśnienia sprawy
    przez sąd?

    --
    pzdr
    Marcin Majchrzak

  • 2. Data: 2005-06-23 10:59:41
    Temat: Re: Czy to jest fałszywe oskarżenie?
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Marcin Majchrzak napisał(a):

> [...]
    > zgłasza wykroczenie, to czy takie coś może się kwalifikować na fałszywe

    Podlega to pod KK

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 *PMS Edition* PRRC: Jackson + AT1200

  • 3. Data: 2005-06-23 11:08:34
    Od: "Marcin Majchrzak" <m...@p...onet.pl>

    > Podlega to pod KK

    Przepraszam bardzo, ale czy mógłbyś nieco szerzej, albo i węziej, byle
    szczegółowiej?

    --
    Marcin Majchrzak

  • 4. Data: 2005-06-23 11:13:02
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Marcin Majchrzak napisał(a):
    > Przepraszam bardzo, ale czy mógłbyś nieco szerzej, albo i węziej, byle
    > szczegółowiej?

    Przeczytaj to co zacytowałem a potem przeczytaj Art. 238 KK

  • 5. Data: 2005-06-23 11:18:06
    Od: "Marcin Majchrzak" <m...@p...onet.pl>

    > Marcin Majchrzak napisał(a):
    >
    > Przeczytaj to co zacytowałem a potem przeczytaj Art. 238 KK

    O takie coś mi chodziło. Dzięki.

    --
    pzdr
    Marcin Majchrzak

  • 6. Data: 2005-06-23 11:29:10
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Marcin Majchrzak napisał(a):

    > O takie coś mi chodziło. Dzięki.

    Naprawdę jesteś aż tak leniwy ?

  • 7. Data: 2005-06-23 11:39:07
    Od: "Marcin Majchrzak" <m...@p...onet.pl>

    > Naprawdę jesteś aż tak leniwy ?

    Nie, nie jestem. Po czym wnioskujesz? Po prostu nie spodziewałem się znaleźć
    tego przypadku w rozdziale "Przestępstwa przeciwko wymiarowi sprawiedliwości". A
    na czytanie całości tylko dla teorii może faktycznie jestem zbyt leniwy.

    Ale ten artykuł mówi tylko o przestępstwach, nie o wykroczeniach. Więc fałszywe
    zawiadomienie o wykroczeniu nie podlega pod niego.

    --
    Marcin Majchrzak

  • 8. Data: 2005-06-23 11:49:49
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Marcin Majchrzak napisał(a):

    > Nie, nie jestem. Po czym wnioskujesz?

    Po objawach.

    > Po prostu nie spodziewałem się znaleźć
    > tego przypadku w rozdziale "Przestępstwa przeciwko wymiarowi sprawiedliwości". A
    > na czytanie całości tylko dla teorii może faktycznie jestem zbyt leniwy.

    Właśnie wypaliłeś więcej energii niż potrzeba do znalezienia
    tego w KK.

    Instrukcja dla leniwych. Otwierasz KK ( niech tu będzie z
    serwera www.lex.pl =>
    http://bap-psp.lex.pl/cgi-bin/demo.cgi?id=&comm=jn&a
    kt=nr16798683&ver=-1&jedn=-1
    )

    Wciskasz tajemniczą kombinację klawiszy => F3 i nic więcej.
    Wpisujesz tajemnicze trudne słowo *ZAWIADAMIA* będące alegorią
    składania zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa i metaforą ;
    jeszcze trudniejsze słowo; cytowanego wcześniej przeze mnie :

    > bo została np. poinformowana przez policję czy Straż Miejską

    Naciskasz 3 razy ENTER (słownie: Trzy razy) i otrzymujesz wynik.

    Jeśli policzysz teraz ilość "kliknięć" i naciśnięć wszelkiego
    rodzaju , to zdasz sobie sprawę, że znalazłbyś to szybciej niż
    spłodziłeś tego posta.

    EOT

    > Ale ten artykuł mówi tylko o przestępstwach, nie o wykroczeniach. Więc fałszywe
    > zawiadomienie o wykroczeniu nie podlega pod niego.

    A ty pisałeś:

    > Ta wypowiedź mnie zaciekawiła:
    > "zawiadomienie [o popełnieniu przestępstwa/wykroczenia] ze świadomością że czynu
    > nie było"

    I do tego się stosunkowałem.

  • 9. Data: 2005-06-23 12:23:18
    Od: "Marcin Majchrzak" <m...@p...onet.pl>

    > Właśnie wypaliłeś więcej energii niż potrzeba do znalezienia
    > tego w KK.

    Zapytałem. Otrzymałem od Ciebie odpowiedź. Grzeczne Ci podziękowałem. Powinien
    być EOT. Stracilibyśmy wspólnie mniej czasu i energii, gdybyś od razu
    powiedział, że to 238. Mogłeś też nic nie mówić, jeśli nie chciałeś, znalazłbym
    sobie, nie marnowałbyś dalszego swojego czasu i energii na płodzenie kolejnych
    postów.

    Ale z jakiegoś powodu musisz udowadniać, że nie potrafię się posługiwać
    przeglądarką, nazywasz mnie leniwym tylko dlatego, że poprosiłem o coś bardziej
    szczegółowego niż "KK". Skoro tak szybko odpowiedziałeś, to zakładałem,
    widocznie błędnie, że wiesz więcej. Jeżeli zmusiłem Cię do Klik, Klik, Ctrl-F,
    Enter, Enter, Enter, to przepraszam, nie chcialem, żebyś przeze mnie się
    przepracowywał.

    Więc raz jeszcze dziękuję za wskazanie kodeksu i artykułu. I tylko za to. Za
    instruktaż obsługi przeglądarki też dziękuję, choć zmarnowałeś swój cenny czas i
    energię, o którą tak Ci chodzi.

    EOT

    I podziwiam Twoją biegłość posługiwania się przeglądarką. Klik, Klik, F3, Enter,
    Enter...

    --
    Marcin Majchrzak

  • 10. Data: 2005-06-23 13:48:38
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Stasio Podróżnik napisał(a):

    > Podlega to pod KK

    Czy przypadkiem ci sie tylko nie wydaje?
    Czy twoje rozumowanie polega na tym że jak kogoś policja zawiadamia w
    trybie art. 54 kpwow że nie znajduje podstaw do wniesienia wniosku o
    ukaranie bo nie popełniono wykroczenia, a osoba ta składa samodzielnie
    wniosek o ukaranie sprawcy to popełnia przestępstwo z art. 238 kk? Jeśli
    tak to po co jest art. 27 kpwow? Po to żeby więcej osób zostało
    skazanych z art. 238 kk?
    I czy aby sąd jest organem powołanym do ścigania przestępstw o którym
    mowa w art. 238 kk? Organy te wymienia art. 311-312 kpk?
    Nie dość że udzielasz błędnych odpowiedzi to jeszcze obrażasz pytających.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."