  • Data: 2012-03-12 11:24:09
    Temat: Re: Czy takie praktyki sa legalne?
    Od: "MarlonB" <z...@w...kon> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:4f5dd65d$1@news.home.net.pl...

    > Tak, mieli wybór: zdychać z głodu szybko, albo zasuwać od dziecka po 16
    > godzin na dobę za kromkę chleba.

    Czyli sugerujesz, że regulacje stworzyły by magiczne jakieś jedzenie?

    > Serdecznie ci życzę takiego "wyboru".

    > ROTFL
    >
    > Co za brednie...
    ?
    Zauważyłem, że wiele osób myli co to jest kapitalizm i myślę, że ty też.
    Polecam ten link http://pl.wikipedia.org/wiki/Kapitalizm.

    System kapitalistyczny opiera się na zasadach:
    wolnego obrotu towarami i usługami
    wolnej konkurencji pomiędzy podmiotami
    wolnego obrotu kapitałem oraz środkami produkcji

    Nigdzie na świecie nie ma systemu w pełni kapitalistycznego. Kapitalizm jest
    ograniczany m.in. przez:
    monopole państwowe - według zwolenników kapitalizmu, prywatne monopole
    praktycznie nie występowałyby przy całkowicie wolnym rynku
    ograniczenia obrotu kapitałowego, np. przez kontrolę państwa nad systemem
    bankowym
    interwencjonizm i protekcjonizm (cła) państwowy
    nierówne traktowanie podmiotów przez prawo, w szczególności różne
    opodatkowanie
    różne ograniczenia w wolnym obrocie towarami i usługami
    koncesje, zezwolenia
    władzę biurokracji

    Teraz pomyśl, odsapnij i ponownie spróbuj wskazać gdzie nie mam racji. Raz
    ci sie nie udało, więc masz drugą szansę :)

    Pozdro.

    M.