    From: "Slawomir Sikora" <s...@h...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy sprzedawca moze odmowic sprzedazy towaru...?
    Date: Thu, 10 Oct 2002 14:52:19 +0200

    > I powracamy do punktu wyjścia, albowiem Sławek przedstawił niepełny stan
    > faktyczny, nie wiemy co oznacza, ze towar jest na stanie;

    Mam na mysli taka sytuacje, w ktorej chce kupic towar, o ktorym wiem,
    ze jest w magazynie, jest do sprzedazy, i sprzedawca wie o tym,
    ze ja to wiem. Pomimo to, odmawia mi sprzedazy tego towaru,
    uzasadniajac swoja decyzje argumentami, ktore sa bezpodstawne, np.
    "nie, bo nie", "nie, bo mi sie nie podobasz", "nie, bo ci nie ufam", itd.
    Czy w swietle przepisow prawa, takie ewentualne zachowanie sprzedawcy
    znacznie narusza kodeks handlowy i stanowi sluszna podstawe do tego,
    aby skierowac w stosunku do sprzedawcy postepowanie cywilne,
    z duza szansa powodzenia w procesie cywilnym?
    Czy posiadanie odpowiedniego oswiadczenia pisemnego sprzedawcy,
    wraz z nieuzasadnionymi argumentami, stanowiacego dowod takiej
    odmowy, zwieksza szanse konsumenta na dochodzenie swoich praw?

    Pozdrawiam
    Slawek.