  • Data: 2007-08-21 23:52:21
    Temat: Re: Czy spoldzielnia sciemnia czy ma racje
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    tomek wrote:

    > Spoldzielnia twierdzi ze mieszkanie babcia moze wykupic dopiero w
    > momencie gdy:
    > 1. albo wszyscy dziedziczacy zrzekna sie przyslugujacych im czesci na
    > babcie
    > 2. albo ze babcia wplaci roznice wkladu mieszkaniowego do spoldzielni

    Bo jak się nie zrzekną, to zasadniczo mogą się domagać wypłacenia swojej
    części od spółdzielni.

    Ewentualnie pewnie można to też tak zorganizować, żeby zrzucili się na
    to "wykupienie" i wspólnie zostali właścicielami.

    > Wszystko ok ale chodzi o wycene wkladu mieszkaniowego bo jak tu sie
    > zrzekac/zadac czegos jak sie nie ma pojecia o jakie kwoty chodzi. Wklad

    Duże :)

    > mieszkaniowy w tej konkretnej spoldzielni stanowi 50% wartosci rynkowej
    > mieszkania. Spoldzielnia twierdzi ze wycene musi sporzadzic rzeczoznawca
    > na koszt lokatora. Czy w swietle obowiazujacej ustawy o spoldzielniach

    Normalne.

    > mieszkaniowych rzeczywiscie koszt wyceny wkladow mieszkaniowych ponosi
    > lokator?

    Oczywiście.

    Bo niby dlaczego miałaby koszt wyceny ponosić spółdzielnia? Pomyśl
    chwilkę i spróbuj uzasadnić swoje żądanie.

    Od razu odrzuć 'uzasadnienia' typu "bo mi się nie chce płacić" ;->