    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy się zatrzymać?
    Date: Wed, 15 Mar 2023 18:07:47 +0100

    On Tue, 14 Mar 2023 16:28:51 +0100, Robert Tomasik wrote:
    > Jeśli sygnalizator działa, to kierujący ma prawo sądzić, ze jest on
    > zsynchronizowany z pozostałą sygnalizacją na skrzyżowaniu. Brak

    Tak by wypadało, ale obszar tego skrzyzowania duzy, to moze
    przejechanie w korku troche trwac.

    > sygnalizatora przed torem jest dla mnie niepokojący, tym nie mniej

    racja.

    > zakładam, że jeśli na osi prostopadłej do toru jest światło zielone, to
    > tramwaj ma poziomą kreskę (odpowiednik czerwonego), a jak zielone jest
    > równolegle do toru, to tramwaj ma pierwszeństwo na zasadzie art. 25.2
    > PoRD.

    Chyba, ze S-3 by zamontowali.

    > Piszę o sytuacji, gdy świecą się światła, bo wówczas nie mamy
    > skrzyżowania o ruchu okrężnym.

    To w ogole nie jest s.o.r.o, bo brak znaku.
    Pozostaje niewyrazny znak na wysepce.

    Jakis "zamiejscowy" kierowca po nocy moze miec problemy.

    A światła ... ja wjezdzałem, to było zielone, a chwile później zgasło
    wszystko ... albo zaczęło migac na zółto ...

    > Jeśli światła się nie świecą, to tramwaj
    > wjeżdżający w rondo ma ustąpić tym już tam jadącym.

    Eee - tramwaj ma pierwszenstwo ogólne. Także na s.o.r.o
    A to nawet nie jest s.o.r.o.

    Oczywiscie wjechac w stojące pojazdy mu nie wolno, ale w zblizające
    sie ... to one mają ustąpic.

    A tu w dodatku tramwaj jedzie drogą z pierwszenstwem.

    J.