eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy sądy stosują odmienny kalendarz niż reszta kraju? - jak napisac odwołanie? › Re: Czy sądy stosują odmienny kalendarz niż reszta kraju? - jak napisac odwołanie?
  • Data: 2004-06-27 10:48:28
    Temat: Re: Czy sądy stosują odmienny kalendarz niż reszta kraju? - jak napisac odwołanie?
    Od: "handlar" <h...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A dlaczego sąd wydał takie postanowienie? Składałeś wniosek o zmianę lub
    > uchylenie? Ile takich wniosków składałeś? Jaki to środek zapobiegawczy?

    7.05 złożyłem zażalenie na zarządzenie Prokuratora o zatrzymaniu paszportu.
    Sąd Rejonowy na posiedzeniu 9.06 utrzymał w mocy postanowienie Prokuratora.
    Na wspomniane postanowienie złożyłem zażalenie wg cytowanej pieczątki w
    podanych terminach, poczym otrzymałem cytowane zarządzenie (A5)
    Czy bieg postępowania jest prawidłowy?

    >Jeśli postanowienie dotyczy zmiany środka zapobiegawczego to stosuje się
    art. 254 kpk.
    >§ 1.Oskarżony może składać w każdym czasie wniosek o uchylenie lub zmianę
    środka zapobiegawczego; w przedmiocie wniosku rozstrzyga, najpóźniej w ciągu
    >3 dni, prokurator, a po wniesieniu aktu oskarżenia do sądu - sąd, przed
    którym sprawa się toczy.

    Czy to znaczy że mogę w każdej chwili składać kolejne zażalenia za do
    pożądanego skutku?

    > Sąd Rejonowy jeśli uważa, ze Twoje zażalenie dotyczy prawomocnego
    orzeczenia
    > nie powiene cię o tym informować, lecz Przewodniczący powienen odmówić
    > przyjęcia zażalenia, na co służy zażalenie do tego samego sądu.

    Czyli rozumiem że taką odmową jest wpomniana kartka A5 i mogę w każdej
    chwili ponownie złożyć zażalenie? Ma to być zażalenie na zatrzymanie
    paszportu czy na odmowę nadania biegu sprawie?

    I jeszcze jedno - wpomniana pieczątka jest błedna ponieważ wszystko toczy
    się przed Sądem Rejonowym a Okręgówka nie ma nic do tego (jeżeli nie chodzi
    o tymczasowe aresztowanie)?

    M.B.