eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy sądy stosują odmienny kalendarz niż reszta kraju? - jak napisac odwołanie? › Re: Czy sądy stosują odmienny kalendarz niż reszta kraju? - jak napisac odwołanie?
  • Data: 2004-06-27 11:34:45
    Temat: Re: Czy sądy stosują odmienny kalendarz niż reszta kraju? - jak napisac odwołanie?
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X> szukaj wiadomości tego autora

    Johnson wrote:
    > A co z treścią art. 254 paragraf 2 kpk. Na odmowę zmiany lub uchylenia
    > środka zapobiegawczego nie służy zażalenie, niezależnie od tego czy decyzję
    > wyda sąd czy Prokurator.
    > Może sobie co najwyżej składać wnioski o uchylenie środka zapobiegawczego
    > bez prawa do ewentualnego zażalenia.

    Art.254§2 dotyczy tylko tymczasowego aresztowania (o czym świadczy
    koniec tego przepisu), w stosunku do innych środków zapobiegawczych
    ograniczenia nie wprowadzono. Na postanowienie w przedmiocie środka
    zapobiegawczego (a takim jest postanowienie o odmowie uchylenia lub
    zmiany) zażalenie przysługuje na podstawie art.252§1 kpk.
    Takie jest też na razie zdanie SN - I KZP 30/2003

    Wiem, że być może ustawodawca chciał osiągnąć co innego, ale trochę mu
    nie wyszło...

    KG