eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy przeprosimy (nakazane przez sąd) są objęte prawami autorskimi? › Re: Czy przeprosimy (nakazane przez sąd) są objęte prawami autorskimi?
  • Data: 2019-06-17 01:24:02
    Temat: Re: Czy przeprosimy (nakazane przez sąd) są objęte prawami autorskimi?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2019-06-16, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Moim zdaniem ma tu zastosowanie art. 33(2) Prawa Autorskiego, który
    > stanowi, że "Wolno korzystać z utworów dla celów bezpieczeństwa
    > publicznego lub na potrzeby postępowań administracyjnych, sądowych lub
    > prawodawczych oraz sprawozdań z tych postępowań." Bo same przeprosiny
    > pewnie stanowią przedmiot prawa autorskiego, chyba, że chodzi Ci o samą
    > treść polecenia przeprosin zawartą w wyroku, bo nie stanowi - na
    > podstawie art. 4 Prawa Autorskiego - przedmiotu prawa autorskiego.

    Pytanie jest tak sformułowane, jaky ktoś był zwobowiązany do publikacji
    przeprosin, a ktoś inny to sobie nagrał/skopiował i chciał to dalej
    rozpowszechniac bez żadnych ograniczeń. Tak się MZ zdecydowanie nie da.

    Dodatkowo wydaje mi się, że ww. art. dotyczy raczej dystrybucji i obiegu
    dokumentów, umozliwiając zapoznanie się z ich treścią - to możnaby
    rozumieć przez korzystanie. O rozpowszechnieniu sensu stricto nic tam
    nie ma.

    --
    Marcin