eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy pracownik powinien zareagować na przestępstwo pracodawcy ? › Re: Czy pracownik powinien zareagować na przestępstwo pracodawcy
    From: "Tomek" <l...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy pracownik powinien zareagować na przestępstwo pracodawcy
    Date: Sat, 11 Jun 2005 11:38:59 +0000 (UTC)

    > Użytkownik "Tomek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Moim zdaniem problem w Polsce jest wynikiem tego, ze przez wiele lat
    > byliśmy pod zaborami. Najpierw trzema, potem niemieckim, a na końcu
    > rosyjskim. W konsekwencji władza i aparat bezpieczeństwa jest
    > postrzegany jako wróg obywatela. Zastanów się co piszesz? Czyli
    > napiętnujesz gościa za to, że chce ujawnić przestępstwo? No tak, a jak
    > Tobie ukradną radio z samochodu, to oczywiście będziesz zadowolony, że
    > cieć z firmy obok, co widział i zna sprawcę w imię solidarności i
> [...]
    Jesli żyłeś od zaborów to możesz tak uważać. W genach przenosi sie wiele
    informacji. Kolor oczu, czy koś mądry będzie albo głupi. Zdarzenia typu zabory
    się nie przekazują. Służby postrzega sie nie po tym jakie były historycznie
    tylko jakie są w danym momencie. Lubisz przykłady. To masz jeden. W okupacje
    Niemcy zabili miliony polaków. Ci co przezyli wystawieni byli na nieludzkie
    traktowanie. Jakoś w genach się to nie przeniosło. Dzisiejsze społeczeństwo
    wybrało przyjaźn z naszym odwiecznym wrogiem z zachodu i zapomniało o
    przyjaciołach z Anglii i Francji którzy na nas się w 39 wypięli. Następnym
    etapem ma być przyjęcie niemieckiej konstytucji w Polsce. Taka amnezja
    zbiorowa. Twój przykład z radiem sprawdzi się w przypadku 80% zwierzątek
    chodzących po ulicach. Zadawanie takich pytań to rutynowa podręcznikowa
    procedura przy wyciaganiu innformacji przy przesłuchaniu, taka sama jak dobry
    i zły przesłuchujący. Działa na te 80%. Z 10% nie da się nabrać na takie triki
    i powiedzą to co będą chcieli. Ale problem tkwi w innym miejscu. Skoro ci co
    sami uchwalają prawo je łamią, Kaczmarek z podróbą zegarka Katarasińska
    jeżdzaca po pijaku itp, to oznacza że nastąpił rozkład państwa. Zwykły
    człowiek jest traktowany jak mięso armatnie i ma realizować cele rządzących. W
    sytuacji opisywanej przez Ciebie - z cieciem, okeślenie cieć stawia Cie według
    mnie w złym świetle bo to taki sam człowiek jak ty, ja postąpię inaczej. Nie
    będę szukał prawa w sądach bo tam go nie ma. Ja tego stróża albo pracowniak
    ochrony złapię i będę bił tak długo aż sam mi powie jak było. Potem złapę
    złodzieja i zrobię z nim to samo. Jak myslisz, pójdzie któryś na skargę do
    policjantów. Tomek