  • 1. Data: 2005-01-25 15:21:42
    Temat: Czy pracodawca ma prawo bez mojej zgody przeznaczyć moje pobory na ,co innego?
    Od: Pimika <p...@w...pl>

    Mam pytanie. Czy pracodawca ma prawo bez mojej zgody przeznaczyć moje
    pobory na
    co innego?
    Pracowałem na umowę zlecenie i nie otzrymałem wypłaty , pracodawca
    twierdzi iż
    mam względem niego dług za pobrane narzędzia. od ponad roku nie mogę się
    doprosić żeby pokazał mi orginały dokumentów na podstawie których stwierdza
    dług, a ostatnio dostałem pismo od jego prawnika w którym informuje mnie że
    moje pobory zostały zaliczone na poczet tego długu. Wystawił mi PIT za
    tą kasę
    ale nie dostałem od niego żadnych dokumentów potwierdzających moją pracę.
    Co mogę z tym zrobić?

  • 2. Data: 2005-01-25 15:51:08
    Od: Johnson <J...@n...pl>

    Pimika napisał(a):
> [...]
    > tą kasę
    > ale nie dostałem od niego żadnych dokumentów potwierdzających moją pracę.

    Zdecyduj się czy to pracodawca, czy zleceniodawca. Bo to istotna różnica. Pracodawca
    nie może,
    zleceniodawca może zastosować potrącenie.

    --
    :) Johnson

  • 3. Data: 2005-01-25 15:55:44
    Od: Pimika <p...@w...pl>

    Johnson napisał(a):

    > Zdecyduj się czy to pracodawca, czy zleceniodawca. Bo to istotna
    > różnica. Pracodawca nie może, zleceniodawca może zastosować potrącenie.

    Praca była na umowę zlecenie.

  • 4. Data: 2005-01-25 20:38:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Pimika" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Praca była na umowę zlecenie.

    No to nie było to prawa. W takim wypadku może, ale Ty możesz go pozwać o
    zapłatę należności. wówczas on będzie musiał przed sądem dowieść, że miał
    prawo potrącić należność, bo w przeciwnym wypadku przegra.