  • Data: 2004-02-12 00:16:14
    Temat: Re: Czy podzielniki c.o. są legalne?
    Od: Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > A moim jest zgodne. Zgodne dokąd te koszty obsługi są wykazywane jako
    > osobna pozycja, a koszt jednostki dostarczonego medium jest identyczny na
    > fakturze końcowej i dostawcy.

    Jednak Art. 45a, ust. 4 Prawa Energetycznego wyraźnie mówi o opłatach i
    stwierdza, że nie mogą być większe niż koszty zakupu energii. Nie chodzi
    zatem o wykazanie składników kosztów (i ich stawek), ale faktyczną wartość.
    Do tego dochodzą jeszcze inne rozwiązania, jak np. system esco (chyba
    nie pomyliłem nazwy), gdzie odbiorca płaci zawyżone rachunki - spłacając
    niejako koszt podzielników i zaworów (z oszczędności) - nadwyżkę zgarnia
    firma obsługująca podzielniki.

    Piotr