  • Data: 2004-02-12 10:58:11
    Temat: Re: Czy podzielniki c.o. są legalne?
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Napisałem o centralnym dla ustalenia uwagi. Chodzi rzecz jasna o opłaty
    za ciepło dostarczane do instalacji c.o. w budynku.

    Marek wrote:
    > 4. Koszty zakupu, o których mowa w ust. 2, s? rozliczane w op^(3)atach
    > pobieranych od osób, o których mowa w ust. 2. Wysoko?? op^(3)at powinna by?
    > ustalana w taki sposób, aby zapewnia^(3)a wy^(3)?cznie pokrycie ponoszonych przez
    > odbiorce^ kosztów zakupu paliw gazowych, energii elektrycznej lub ciep^(3)a.

    Mowa tu o opłatach pobieranych od osób i ich kalkulacji, a nie tylko o
    składniku tych opłatach stanowiących koszt ciepła. Wysokość opłat za
    ciepło nie może zatem zawierać innych składników jak tylko koszt zakupu
    ciepła.

    > Je?li wie^c masz pozycje^ na rachunku "op^(3)ata za centralne ogrzewanie" to mo?e
    > to by? op^(3)ata za energie^ ciepln? i co? jeszcze np. koszt obs^(3)ugi
    > podzielników. Jednak dla jasno?ci dobrze by^(3)oby przynajmniej w odre^bnych
    > pozycjach wyszczególnia? op^(3)aty.

    Problem jest jednak bardziej złożony, bo dotyczy m.in księgowania ww.
    opłat i rozliczeń nadwyżek/strat. Według mnie koszty energii cieplnej
    nie mogą być rozliczane łącznie z opłatami za podzielniki, czy kosztami
    remontu - nawet jeśli są oddzielnie wyspecyfikowane w obrebie jednego
    rachunku. Ciekawy przykład to wspomniany system ESCO.
    Piotr