    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy nalezy sie emerytura ???
    Date: Sat, 21 Jan 2006 08:38:57 -0600

    Kazan wrote:

    > Ja juz nie wiem. Dzisiaj na stronie ZUS wyczytalem cosik takiego:
    >

    > "Emerytura dla ubezpieczonych urodzonych po 31 grudnia 1948 r. a przed
    > dniem 1 stycznia 1969 r.
    > kobiety będące pracownikami, jeżeli do dnia 31 grudnia 2007 r. ukończą
    > 55 lat i będą legitymowały się co najmniej 30-letnim okresem składkowym
    > i nieskładkowym, albo 20-letnim okresem składkowym i nieskładkowym w
    > przypadku gdy staną się całkowicie niezdolne do pracy."

    Ktoś się chyba tam zdrowo rąbnał.

    Np. na tej stronie już jest inaczej
    http://www.zus.pl/swiadcze/emer005.htm

    > Jak to interpretowac ?? 55 lat do konca roku 2007 ukonczy !!

    Nie. Jeżeli do końca roku 2007 roku uzyska prawo do emerytury, czyli
    wykarze się odpowiednim okresem składkowym i bezskładokowym to wówczas
    będzie mogła w wieku 55 lat przejść na emeryturę.
    Wiek 55 można osiągnąć kiedy się chce, byle do końca 2007 roku mieć
    wyrobioną odpowiednią liczbę lat pracy.

    > Niezdolna do pracy (czyli potrzebne orzeczenie lekarza ZUSu ??), 20
    > letni staz i wtedy jest emerytura, tak ??
    > PZDR

    CAŁKOWITĄ.
    O ile lekarz ZUS takie zaświadczenie wystawi to tak.