  • Data: 2017-04-24 20:12:45
    Temat: Re: Czy można ukraść skradziony samochód..?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 24-04-17 o 00:51, Marek pisze:

    > A shoot first, talk later to myślisz skąd się wzięło? Cmentarze tam są
    > pełne takich, którym się wydawało, że to tylko takie powiedzenie, które
    > nikt poważnie nie traktuje.
    > Polecam wpisać w google frazę "shoot first law".

    Nie będę się kreował na znawcę prawa USA, co faktu nie zmienia, że
    widzę, że w tym wypadku chodzi o brak konieczności uciekania i
    wykazania, że się zrobiło "wszystko", by uniknąć napaści. To w polskim
    prawie funkcjonuje "od zawsze". Na podstawie tego prawa nie możesz
    strzelać do uciekającego.

    W stosowanej u nas konstrukcji prawnej co najmniej od 1967 roku - bo nie
    chce mi się szukać wstecz - nie ma słowem o konieczności unikania przez
    ofiarę napastnika. Co innego orzecznictwo, ale to się w czasie zmieniało.