    From: "Krzysztof z Warszawy kw1618" <k...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy możliwe jest uniknięcie rozprawy sadowej
    Date: Sun, 13 Apr 2003 19:40:39 GMT

    Użytkownik "Krzysztof z Warszawy kw1618" <k...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:RVima.2038$UR.42308@news.chello.at...

    > Użytkownik "<== Nedved ==>" <r...@m...pl> napisał w wiadomości
    > (...)
    > nie

    > Ale bardzo dużo takich spraw kończy się w sądzie. Konduktor rewizyjny
    > zatrzymuje kilka legitek miesięcznie i własnie ok. 5% przypadków nie
    trafia
    > się sądu, kończą się na jakimś etapie postepowania przygotowawczego.
    > Dlaczego się kończą ? Staram się znaleźć paragraf na to w kpk i nie mogę
    > znaleźć ! proszę o pomoc grupowiczów. Przypadek o który mi chodzi raczej
> [...]

    Już mam znalazłem w kpk:

    Art. 335. § 1. Prokurator może, za zgodą oskarżonego, dołączyć do aktu
    oskarżenia wniosek o skazanie oskarżonego za zarzucany mu występek zagrożony
    karą nie przekraczającą 5 lat pozbawienia wolności, bez przeprowadzenia
    rozprawy, i wymierzenie mu kary z zastosowaniem nadzwyczajnego jej
    złagodzenia, orzeczenie środka karnego wymienionego w art. 39 pkt. 1-3, 5-8
    Kodeksu karnego, odstąpienie od wymierzenia kary lub warunkowe zawieszenie
    wykonania kary - jeżeli okoliczności popełnienia przestępstwa nie budzą
    wątpliwości, a postawa oskarżonego wskazuje, że cele postępowania zostaną
    osiągnięte mimo nieprzeprowadzenia rozprawy.

    § 2. Jeżeli zachodzą warunki do wystąpienia z wnioskiem, o którym mowa w §
    1, a w świetle zebranych dowodów wyjaśnienia podejrzanego nie budzą
    wątpliwości, dalszych czynności dowodowych w postępowaniu przygotowawczym
    można nie przeprowadzać.