  • 1. Data: 2004-03-20 18:46:40
    Temat: Czy mogę zostać rolnikiem ?
    Od: "Agnieszka I Artur" <s...@p...onet.pl>

    Witam, chciałbym kupić działke rolną około 5ha ,a nie mam wykształcenia
    rolniczego .
    Na zakupionej działce chciałbym prowadzić hodowle ryb, a docelowo stworzyć
    gospodarstwo agroturystyczne , czy mogę kupić grunt rolny ?
    Dziękuje z góry za podpowiedzi i pozdrawiam :-)

  • 2. Data: 2004-03-20 19:24:50
    Temat: Re: Czy mogę zostać rolnikiem ?
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Na zakupionej działce chciałbym prowadzić hodowle ryb, a docelowo stworzyć

    A jest tam chociaz jakis staw ? ;-))))))))))))))))))))

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2004-03-20 21:05:15
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Agnieszka I Artur" <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości
    "....a nie mam wykształcenia rolniczego ."
    Re : Pozwalam sobie wątpić w powyższe skromne stwierdzenie. W naszym
    porąbanym kraju kwalifikacje rolnicze ma każdy lekarz, inżynier, ...(wstaw
    dowolny zawód) nawet jeśli nie potrafi odróżnić pszenicy od buraków, a krowę
    widział jedynie na obrazkach. Kwalifikacje rolnicze u nas ma KAŻDY, kto ma
    wykształcenie co najmniej średnie (kierunek wykształcenia jest OBOJĘTNY).

    USTAWA

    z dnia 11 kwietnia 2003 r.

    o kształtowaniu ustroju rolnego 1)

    (Dz. U. Nr 64, poz. 592)

    Art. 6. 1.

    3. Uważa się, że osoba fizyczna posiada kwalifikacje rolnicze, jeżeli:

    1) uzyskała (...) wykształcenie średnie lub wyższe, lub (...)

  • 4. Data: 2004-03-20 21:25:45
    Od: "Nahuelito" <p...@t...pl>

    Użytkownik "Andrzej R." <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Re : Pozwalam sobie wątpić w powyższe skromne stwierdzenie. W naszym
    > porąbanym kraju kwalifikacje rolnicze ma każdy lekarz, inżynier,

    Nie wiedziałem, że jako inż. pożarnictwa mogę być jescze rolnikiem
    dzięki, zaraz szukam działki ...

    --
    Napis w kiblu, trzy metry nad podłogą...
    "Jeśli tu dosikasz, zgłoś się do straży pożarnej"

  • 5. Data: 2004-03-21 08:56:14
    Od: "Agnieszka I Artur" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > 3. Uważa się, że osoba fizyczna posiada kwalifikacje rolnicze, jeżeli:
    >
    > 1) uzyskała (...) wykształcenie średnie lub wyższe, lub (...)

    Dzięki za odrobine otuchy , ale czy w ostatnim czasie nie powstała żadna
    ustawa która nie umożliwia kupowanie działki rolnej jeśli nie mam
    wykształcenia rolniczego(co moim skromnym zdaniem rzeczywiście było by bez
    sensu)
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2004-03-22 16:04:04
    Od: Maciej Ostaszewski <m...@v...ci.uw.edu.pl>

    Sun, 21 Mar 2004 09:56:14 +0100, Agnieszka I Artur <s...@p...onet.pl>:

> [...]
    > ustawa która nie umożliwia kupowanie działki rolnej jeśli nie mam
    > wykształcenia rolniczego(co moim skromnym zdaniem rzeczywiście było by bez

    PElne brzmienie tego pragrafu to:

    3. Uważa się, że osoba fizyczna posiada kwalifikacje rolnicze, jeżeli:

    1) uzyskała wykształcenie rolnicze co najmniej zasadnicze lub wykształcenie
    średnie lub wyższe,

    Wszystko zalezy od interpretacji tego zdanie. Tyle tylko, ze dochodzi
    jeszcze jeden artykul:

    Dowodem potwierdzającym posiadanie kwalifikacji rolniczych jest:

    1) w przypadku, o którym mowa w art. 6 ust. 3 pkt 1 - świadectwo lub dyplom
    ukończenia szkoły z uzyskanym tytułem zawodowym albo dyplom uzyskania
    tytułu zawodowego lub dyplom potwierdzający kwalifikacje zawodowe.

    maciek

  • 7. Data: 2004-03-22 17:45:09
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    Dnia 04-03-22 17:04, Użytkownik Maciej Ostaszewski napisał :
> [...]
    > średnie lub wyższe,
    >

    > Wszystko zalezy od interpretacji tego zdanie. Tyle tylko, ze dochodzi

    jakby było tylko

    1) uzyskała wykształcenie rolnicze co najmniej zasadnicze,

    to by znaczyło, że rolnicze zasadnicze, rolnicze średnie, rolnicze
    wyższe, rolnicze najwyższe itd., a że jest tak, jak jest, to znaczy, że
    *każde* wykształcenie conajmniej średnie daje ci kwalifikacje rolnicze

> [...]
    > ukończenia szkoły z uzyskanym tytułem zawodowym albo dyplom uzyskania
    > tytułu zawodowego lub dyplom potwierdzający kwalifikacje zawodowe.

    no, masz dyplom ukończenia studiów wyższych z wpisanym wykształceniem:
    magister inżynier elektronik? Masz, czyli posiadasz kwalifikacje rolnicze.

    andy_nek