    From: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy mogę wnieść własny napój?
    Date: Tue, 17 Nov 2009 09:19:50 +0100
    <hde6jq$plu$1@atlantis.news.neostrada.pl> <4afabb9d$1@news.home.net.pl>
    <hdeft9$g7q$1@atlantis.news.neostrada.pl> <4afad9a4$1@news.home.net.pl>
    <hdf1o7$nn3$2@news.onet.pl> <4afb0b36$1@news.home.net.pl>
    <hdf425$uvl$1@news.onet.pl> <4afb170a$1@news.home.net.pl>
    <hdf76d$9hn$1@news.onet.pl> <4afb2057$1@news.home.net.pl>
    <hdf7g8$9hn$2@news.onet.pl> <4afb2209$1@news.home.net.pl>
    <6...@l...googlegroups.com>
    <hdr56m$r20$1@news.onet.pl> <4b01432c$1@news.home.net.pl>
    <hdrml8$pgk$1@news.onet.pl> <4b01629b$1@news.home.net.pl>
    <hdrq95$5sf$1@news.onet.pl> <4b01e5bd$1@news.home.net.pl>

    Andrzej Lawa pisze:
    > Roman Rumpel pisze:

    > Dlaczego mam udowadniać twoje teorie?

    Żeby wykazać, ich prawdziwość. Tak się kiedyś przyjęło, że teorie nie
    udowodnione są mało warte. Nie potrafisz, nie chcesz ich wykazać, nie
    zawracaj głowy.

    > Problem polega na tym, że wg. tzw. "regulaminu" nie można obejrzeć filmu
    > bez zawarcia dodatkowej umowy - zobowiązania się do niewnoszenia na salę
    > żywności tylko ze względu na jej pochodzenie.
    >
    > Teraz dotarło?

    To jest umowa w rozumieniu przepisach o klauzulach niedozwolonych? No to
    kolego masz podstawowe braki. Poczytaj komentarze, orzecznictwo i
    zobacz jak rozumiane są te przepisy. To co piszesz, to jest
    ekwilibrytstyka dążąca do zobaczenia skonstruowania za wszelką cenę
    zdania zawierającego fałszywy warunek, wygladający na prawdziwy.

    Wg "regulaminu" można obejrzeć film niczego przy tym nie wnosząc - tak,
    czy nie?

    Aha, powtórzę prośbę - wskaż może regulamin pozwalający na wnoszenie
    czegokolwiek na salę kinową?

    > To nie wizja, tylko analogia - znasz takie słowo?

    Poczytaj może Nowackiego On napisał ładną pracę o analogii w prawie
    cywilnym, znajdziesz w bibliotekach wydziałowych na każdym wydziale
    prawa. Potem zastanów sie na sensem i dopuszczalnością analogii jak
    Twoja.Na razie, skup się na problemie, takim, jaki jest, nie romieniajac
    się na analogie.

    > Bo mowa jest o PRAWIE.

    No to co? Co uzasadnia czepianie sie różnic formalnych?

    > Na razie.

    Na razie Słońce świeci. ale możemy zastanawiać się również nad wpływem
    jego zgaśnięcia na wykonanie umowy kinowej w kontekście zgody na własne
    jedzenie.

    Powtarzam - skup sie na tym co jest, a nie opowiadaj bajek, bo słowa "na
    razie" nic nie uzasadniają

    > Równie dobrze można by zalegalizować niewolnictwo ludzi o czarnej skórze
    > w kraju, w którym jeszcze się takowi nie pojawili. I martwić się dopiero
    > w sytuacji, jakby jakiś tam dotarł.

    To analogia, różnica formalna, przykład dydaktyczny czy co?

    > Nadal nie łapiesz koncepcji analogii...

    J.w.
    Rozwiąż przykłąd rzeczywisty bez analogii.

    > No popatrz - Konstytucję właśnie do kosza wyrzuciłeś...

    Pokaż w konstytucji ten przepis że możesz wszystko?

    > Dowolnego.

    > Chęć zysku.

    No to powodzenia.