  • 1. Data: 2003-02-07 11:53:17
    Temat: Czy mogę odbierać faktury
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    tzn. podpisywać moim imieniem i nazwiskiem w jednoosobowej DG
    mojego ojca?
    --
    Samotnik

  • 2. Data: 2003-02-07 12:02:06
    Temat: Re: Czy mogę odbierać faktury
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Samotnik" <s...@s...eu.org> wrote in message
    .
    > tzn. podpisywać moim imieniem i nazwiskiem w jednoosobowej DG
    > mojego ojca?
    > --
    > Samotnik

    wg mnie, jesli Ojsciec sobie tego zyczy - tak, ale...

    "kazdy odpowiada za siebie"

  • 3. Data: 2003-02-07 12:06:01
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <b20762$pkr$1@galaxy.uci.agh.edu.pl> Boguslaw Szostak napisał(a):

    > wg mnie, jesli Ojsciec sobie tego zyczy - tak, ale...
    >
    > "kazdy odpowiada za siebie"

    Ze strony ojca nie ma problemów, zastanawiam się tylko, czy nie będzie
    ich ze strony US... Bo tak sobie czytam ten wątek o koledze, który za to
    ma beknąć i...
    --
    Samotnik

  • 4. Data: 2003-02-07 12:17:22
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Samotnik napisał:

    > Ze strony ojca nie ma problemów, zastanawiam się tylko, czy nie będzie
    > ich ze strony US... Bo tak sobie czytam ten wątek o koledze, który za to
    > ma beknąć i...
    Ale niedokładnie czytasz. Przeczytaj wyżej co podkreslone i porownaj z
    wątkiem kolesia co ma beknąc.

    A US juz nie może się czepiac, bo od tego roku nie trzeba opodatkowywać
    w DG nieodpłatnych świadczen (np. pracy, korzystania z nieruchomości) od
    osób najbliższych - chyba nawet jest to sprecyzowane do I grupy
    podatkowej, w ktorą ojciec i syn się łapią. A więc syn może nieodpłatnie
    wykonywać dla ojca rózne prace i ojciec nie ma z tego tytułu dochodu.
    No mozna by to ponaciągać pod ZUS od osoby współpracującej, ale to
    baaardzo naciągane no i ojciec i syn musieliby pozostawac we wspólnym
    gospodarstwie (tego w tym przypadku nie wiemy).

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2003-02-07 12:20:08
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <b20854$ehk$1@atlantis.news.tpi.pl> Maddy napisał(a):

    > ^^^^^^

    > Ale niedokładnie czytasz. Przeczytaj wyżej co podkreslone i porownaj z
    > wątkiem kolesia co ma beknąc.

    Nie, wiem o co chodziło w tamtym wątku, a ten to pewna dygresja ;)

    Dzięki.
    --
    Samotnik

  • 6. Data: 2003-02-07 12:32:25
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    .

    > Nie, wiem o co chodziło w tamtym wątku, a ten to pewna dygresja ;)

    Chodzilo WLASNIEO TO, by sie podpisywac SWOIM a nie CUDZYM

    Boguslaw

  • 7. Data: 2003-02-07 12:33:43
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <b208ut$4kv$1@galaxy.uci.agh.edu.pl> Boguslaw Szostak napisał(a):

    > Chodzilo WLASNIEO TO, by sie podpisywac SWOIM a nie CUDZYM

    A mnie teraz chodzi WŁAŚNIE O TO, czy mogę podpisywać nie będąc
    formalnie związany z firmą.
    --
    Samotnik

  • 8. Data: 2003-02-07 12:38:32
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    .
    > W artykule <b208ut$4kv$1@galaxy.uci.agh.edu.pl> Boguslaw Szostak

    > A mnie teraz chodzi WŁAŚNIE O TO, czy mogę podpisywać nie będąc
    > formalnie związany z firmą.

    No to wlasnie tlumaczymy, ze niegdzie nie jest napisane, ze FV powinna
    zawierac
    "podpis osob zwiazanej formalnie i uprawnionej do odbioru FV"

    Jesli ojciec Pana "uprawni" to wszystko jest OK.

    Jedyny problem byl z tym zeby US nie potraktowal tego
    podpisania jako nieodplatnego swiadczenia od ktorego NIBY nalezy sie
    podatek.
    Ale od tego roku i ta watpliwosc zniknella, bo swiadczenia syna sa
    niepopdatkowane

    Boguslaw

  • 9. Data: 2003-02-07 12:41:23
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <b209ac$67a$1@galaxy.uci.agh.edu.pl> Boguslaw Szostak napisał(a):
    > No to wlasnie tlumaczymy, ze niegdzie nie jest napisane, ze FV powinna
    > zawierac
    > "podpis osob zwiazanej formalnie i uprawnionej do odbioru FV"

    No i właśnie rozumiem i dziękuję ;)
    --
    Samotnik

  • 10. Data: 2003-02-07 16:48:51
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Fri, 07 Feb 2003 13:17:22 +0100), Maddy
    <m...@e...com.pl> był(a) napisał(a):

> [...]
    >podatkowej, w ktorą ojciec i syn się łapią. A więc syn może nieodpłatnie
    >wykonywać dla ojca rózne prace i ojciec nie ma z tego tytułu dochodu.

    BZZZZ... Wróć... Czyli w końcu można zatrudnić żonę/męża? Czyli jak
    przepiszę DG na moją żonę, to ja mogę spokojnie iść na zasiłek i w
    pełni prawa robić to co robiłem do tej pory, tyle że jako bezpłatną
    pomoc żonie?

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny mag. Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: mag. Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/