  • Date: Tue, 27 Dec 2011 16:30:37 +0100
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy moga mnie

    W dniu 27.12.2011 12:24, zly pisze:

    > Nic takiego nie pisałem. Napisałem, że oczekuję, że ktoś płaci za
    > towar/usługi z których korzysta. Ja to uważam za normę. Ty za normę
    > natomiast uważasz złodziejstwo.

    Jakie złodziejstwo? Skoro (jak widać) jesteś za głupi, żeby zrozumieć co
    piszę, to przynajmniej nie imputuj mi swoich kretyńskich przemyśleń, OK?

    > Dla mnie to nie jest normalne. Owszem, częste. Ale tolerowanie czegoś
    > takiego 'bo to normalne' jest nieporozumieniem.

    Nie piszę o tolerowaniu. Piszę o uwzględnieniu w biznesplanie.

    Jeśli ktoś plajtuje z powodu jednego niesolidnego klienta (i to takiego,
    którego "niesolidność" sprowadza się do ledwie 3-miesięcznej zwłoki
    wyrównanej potem odsetkami) no to sorry winentou, ale taki gamoń w ogóle
    nie powinien brać się za biznesy.

    > Nie rozumiem, czemu usprawiedliwiasz i bronisz banku który nic nie traci, a
    > Kowalskiego który traci rzeczywiście znaczny procent swoich obrotów nie?
    > Jakaś różnica o której nie wiem? Tym bardziej, że zyski banku w porównaniu
    > do zysków Kowalskiego są nieporównywalne?

    Znowu coś sobie ubzdurałeś... Ja tylko domagam się, abyś był
    konsekwentny. Skoro umowa to dla ciebie świętość, to dlaczego nie umowa
    z bankiem? Kali ukraść krowy...?

    > Odwracasz kota ogonem i hipokrytą jesteś ty.

    I znowu kłamiesz (lub wykazujesz się głupotą).

    > A 'nie widzę nic złego' ponieważ niedotrzymanie warunków w obu tych
    > przypadkach ma diametralnie różne skutki. Dla banku liczą się wpływy, które
    > dostaje, mimo, że jakiś tam warunek dotyczący zabezpieczeń (a więc
    > hipotetycznej sytuacji) nie został dotrzymany. Ma to co chce. W ww
    > przypadku najistotniejszego elementu czyli pieniędzy brak. To jest
    > rzeczywisty problem, a nie "a gdyby tu było przedszkole".

    To nie jest rzeczywisty problem, bo prowadzący działalność powinien mieć
    stosowny margines bezpieczeństwa, dzięki czemu takie opóźnienie nie
    powinno go zaboleć.

    Chociażby kwestia kaucji - zwyczajowa to w sumie dwa czynsze, więc tak
    na prawdę wynajmujący dopiero po trzech miesiącach niepłacenia byłby "do
    tyłu"... o jeden czynsz. I w tym momencie upływałby ustawowy termin
    wypowiedzenia.

    Jeśli ktoś tak partacko bierze się za interesy, że trzymiesięczne
    opóźnienie jednego klienta go "zabija", to lepiej dla wszystkich będzie,
    jeśli jak najszybciej splajtuje i przestanie psuć rynek.