eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy komornik zabierze mieszkanie na kredyt z hipoteką, gdy spłacam? › Re: Czy komornik zabierze mieszkanie na kredyt z hipoteką, gdy spłacam?
    From: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy komornik zabierze mieszkanie na kredyt z hipoteką, gdy spłacam?
    Date: Fri, 22 Oct 2004 13:24:58 +0200

    Użytkownik "kredytobiorca" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:3ab6.0000088c.4178e72d@newsgate.onet.pl...

    > O!:)
    > Czyżby taki sam lub bardzo podobny przypadek w praktyce Kolega "widział"?
    > Bo
    > właśnie najbardziej to mnie interesuje PRAKTYKA - jestem bardzo
    > ciekawy!:)))

    Juz napisalem w innym poscie. Sa mi znane "z opowiadania" (czyli nie
    zagladalem nikomu w papiery, choc raczej nie mam podstaw aby nie wierzyc)
    cztery przypadki wpisania hipotek przymusowych. Ale poniewaz to bylo na
    wnioski roznych organow (jeden oddzial zus oraz dwa rozne urzedy skarbowe)
    dlatego pozwolilem sobie na uogolnienie. Kredyty bankowe ktore sa
    zabezpieczone hipotekami na tych nieruchomosciach sa splacane - bank
    udostepnil inny numer rachunku, bo normalny ror, z ktorego byl splacany
    kredyt zostal zajety, (oczywiscie dluznicy byli na tyle inteligentni, ze
    zdazyli sie wyzbyc pozostalego majatku, teraz to jest "na zone", "na kolege"
    itp, czyli ogolnie egzekucja okazala sie nieskuteczna (z tego co pamietam
    trwalo to dosc dlugo) dopiero ta hipoteka byla ostatnia deska ratunku).
    Hipoteki przymusowe sa wpisane, nic sie poza tym nie dzieje. Nie bardzo mi
    wypada sie dopytywac czy zalatwiali cos z bankami czy nie, a jak pisalem z
    wlasnej praktyki tego nie znam. Jednakze jak sie co pewien czas widzimy albo
    rozmawiamy przez telefon czy internet, na specjalnie zestresowanych te osoby
    nie wygladaja :-). Roznica w stosunku do Twojej sytuacji, jest to, ze w tych
    znanych mi przypadkach wierzycielem jest zawsze skarb panstwa. Nie wiem czy
    wprowadza to jakies istotne zmiany, ale wydaje mi sie, ze jesli tak, to
    raczej na niekorzysc dluznika (wiec raczej Twoj status nie powinien byc
    gorszy). Ale pewnosci nie mam.

    marekz