    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy kierowca kijanki przyczynił się do wypadku
    Date: Tue, 10 Oct 2023 06:31:09 +0200
    <ufka2q$jbj$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <d...@4...net>
    <ufkca0$kck$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <s9px6wzqftw.uznwrtdw1vhi$.dlg@40tude.net>
    <ufmm2i$pg8$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <ufn1r9$oau$2$RTomasik@news.chmurka.net> <eOHTM.2703$a3p4.1@fx10.ams1>
    <ufou8a$uvl$1$RTomasik@news.chmurka.net> <ko1UM.1756$PlV6.338@fx11.ams1>
    <ufr43a$lr2$2$RTomasik@news.chmurka.net>
    <F7HUM.10720$a3p4.1464@fx10.ams1>
    <ug0bkf$655$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ug19g4$tnn$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <ug1n9t$129$1$RTomasik@news.chmurka.net>

> [...]
    >
    > Teraz wyobraź sobie, że nie każde koło ma tę samą siłę hamowania. Po
    > pierwsze koła nie są równo obciążone, a siła hamowania jaką możesz
    > osiągnąć na przednim dociążanym kole jest znacznie większa, niż na
    > tylnym odciążanym. W czasach przez ABS bardzo ważnym elementem samochodu
    > był regulator siły hamowania, który zmniejszał siłę hamowania osi tylnej
    > w oparciu o pomiar pochylenia się nadwozia (taka wajcha przypięta do
    > zaworu pomiędzy nadwoziem, a tylnym mostem). Reasumując, to droga
    > hamowania z ABS-em jest dłuższa, niż bez. Tyle, że nie tracisz panowania

    Zasadniczo prawda - ale co zmienia w tym, że ślady hamowania były pół
    kilometra przed miejscem zatrzymania BMW i to prawie ciągłe. ABS i ESP
    mogły tu tylko pomóc.

    > I cały ten wywód ma znaczenie na odcinku zanim BMW uderzyło w KIA.

    NIe do końca - ślady opon (z bączkami) były cały czas więc jakoś
    hamował. Dodatkowo dużo energii stracił na kii. Więc że zapierdalał i to
    grubo bylo oczywiste od początku.

    > Z którego dokładnie nic nie wynika, jeśli chodzi o stronę merytoryczną.

    Chyba tylko dla kulsonów - za mało żeby od ręki określić dokładną
    prędkość. Żeby określić że srogo zapierdalał bez problemu.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!