eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy kierowca kijanki przyczynił się do wypadku › Re: Czy kierowca kijanki przyczynił się do wypadku
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.tb3-253.telbes
    kid.pl!not-for-mail
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy kierowca kijanki przyczynił się do wypadku
    Date: Sat, 7 Oct 2023 10:20:27 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <ufr43a$lr2$2$RTomasik@news.chmurka.net>
    References: <uf1pnj$vqh$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <1oo5v1rfl658d$.1q73yd4lh49cl$.dlg@40tude.net>
    <eQsSM.73329$uu_.49386@fx09.ams1>
    <ufe08k$4ao$3$RTomasik@news.chmurka.net> <5QvSM.5001$yjr6.3721@fx03.ams1>
    <idwo5qpx1brp$.1h63itz3b1131.dlg@40tude.net>
    <3axSM.75906$07Jf.70061@fx12.ams1>
    <uff7lf$4ao$17$RTomasik@news.chmurka.net>
    <hEISM.79775$NSo2.69786@fx13.ams1>
    <ufhmsf$vr0$3$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ufhri7$1qt$27$Shrek@news.chmurka.net>
    <ufi0vm$vr0$12$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ufiqdf$1qt$40$Shrek@news.chmurka.net>
    <1xkvmngkmuer0$.1ccr1v04slkqu$.dlg@40tude.net>
    <ufjv3n$bgu$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <zje4qjtiz0el$.12dz2e7kt2wu0.dlg@40tude.net>
    <ufka2q$jbj$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <d...@4...net>
    <ufkca0$kck$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <s9px6wzqftw.uznwrtdw1vhi$.dlg@40tude.net>
    <ufmm2i$pg8$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <ufn1r9$oau$2$RTomasik@news.chmurka.net> <eOHTM.2703$a3p4.1@fx10.ams1>
    <ufou8a$uvl$1$RTomasik@news.chmurka.net> <ko1UM.1756$PlV6.338@fx11.ams1>
    NNTP-Posting-Host: tb3-253.telbeskid.pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sat, 7 Oct 2023 08:15:38 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="RTomasik";
    posting-host="tb3-253.telbeskid.pl:185.192.243.253";
    logging-data="22370";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Cancel-Lock: sha1:RtSTGa33JbzLoAaip2L8mMejmek=
    sha256:LnyWzpYrTbKEma0QVk4ztysR94ytTX1AgSaXA8ZE3Pw=
    sha1:W8AatQaeragkeBqy9gUJyO0wRY8=
    sha256:rO6fA4Om6ejGTvFPcHJkiws21dw7QbUqtTuE40xN/4g=
    In-Reply-To: <ko1UM.1756$PlV6.338@fx11.ams1>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:842030
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 07.10.2023 o 02:13, Marcin Debowski pisze:
    >> Zagadnienie poboczne, bo to nie upoważnia do wjeżdżania mu "w kuper".
    >> Ale filmik z tego samochodu nadjeżdżającego z przeciwka również nie
    >> pokazuje jakiegoś tłoku na tym odcinku. Odstęp 5 sekund pomiędzy
    >> pojazdami przekłada się przy 140 km/h na dystans około 200 metrów. Tam
    >> były 3 pasy, więc spokojnie mogli sobie jechać w odstępie ponad pół
    >> kilometra.
    > No 5s to jest MZ tłok. Do tego 2s na reakcję jeśli nie dłużej bo ciemno
    > i można nie zauważyć w porę.

    Problemem nie jest prędkość i odległość tylko założenie, że tam nikt
    stać nie może. Jak wszyscy jada 1140 km/h, to i taki jadący 250 km/h
    jest mniejszym problemem. Ale jak na autostradzie znajdzie się na pasie
    stojący bez świateł, to jest to bardzo niebezpieczne. Dlatego koncepcja,
    że BMW mogło uderzyć w stojący na autostradzie po kolizji z barierką
    samochód nie była jakoś szczególnie nieprawdopodobna. U mnie mało
    autostrad, ale w necie widuje masę takich zdarzeń, jak to ktoś wali w
    samochód stojący na pasie awaryjnym, bo nagle postanowił tamtędy
    wyprzedzać.

    Autostrady i drogi szybkiego ruchu działają trochę, jak kolej. Na kolei
    nadzoruje się ruch, bo droga hamowania pociągu jest wielokrotnie dłuższa
    od zasięgu widzenia maszynisty, a w dodatku pociąg sobie nie skręci by
    ominąć stojącą przeszkodę.

    Dlatego też na autostradach w mgle, czy innych ograniczeniach
    widoczności dochodzi do karamboli, bo nie da się jechać na widoczność.
    Jak zwolnisz we mgle, to ktoś Ci wjedzie w "dupę". Ja w takich
    wypadkach, jeśli nie muszę, to wolę na parkingu lub stacji paliw
    przeczekać.
    >
    >>> ograniczonej widoczności, że samochód za nami jedzie pod 300km/h. Do
    >>> tego dochodzi jeszcze jak ten manewr wykonywało bmw. Najpier wali kii
    >>> światłami a potem nie czekając na jej manewr zmienia pas próbując
    >>> wyprzedzić ją z prawej.
    >> Moje spostrzeżenia są zbliżone. BMW nie powinno się zbliżyć do tej KIA
    >> na powiedzmy mniej niż 100~200 metrów, zanim nie miało wolnego pasa.
    >> Jakby szedł środkowym pasem od tych 200 metrów nie zmieniając go to
    >> kierujący KIA by go widział i pewnie by na ten pas nie wjeżdżał. Jeśli
    >> biegły by zrekonstruował, że KIA wjechała na pas, po którym BMW ją
    >> wyprzedzało, to by można się zastanowić, na ile to usprawiedliwia BMW.
    >> Nadal nie powinien jechać 250 km/h, ale to KIA nie usprawiedliwia ani z
    >> jazdy lewym pasem, ani z jego zmiany, jeśli środkowym ktoś nadjeżdżał.
    > Nb. jak to jest w tej chwili w polskim prawie z wyprzedzaniem z prawej
    > strony? Kiedyś zdaje się nie było to dozwolone?

    Można, a w niektórych wypadkach nawet należy (gdy pojazd sygnalizuje
    zamiar skrętu w lewo, to tylko prawą stroną możesz go wyprzedzić.

    --
    (~) Robert Tomasik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1