  • Data: 2023-10-07 09:51:21
    Temat: Re: Czy kierowca kijanki przyczynił się do wypadku
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 06.10.2023 o 18:19, Shrek pisze:
    > Polska policja w turcji?
    Myślę, że Turcja jakąś policje ma. :-)

    Policja turecka nazywa się Polis. Jest to organ bezpieczeństwa
    publicznego podlegający Ministerstwu Spraw Wewnętrznych. Policja posiada
    szerokie uprawnienia do zatrzymywania osób bez wyroku sądu. Zgodnie z
    tureckim kodeksem karnym policja może zatrzymać osobę bez wyroku sądu w
    następujących przypadkach:
    gdy podejrzewa, że dana osoba popełniła przestępstwo,
    gdy osoba ta jest ścigana za przestępstwo,
    gdy osoba ta jest podejrzana o uchylanie się od wykonania kary,
    gdy osoba ta jest podejrzana o ucieknięcie z kraju,
    gdy osoba ta jest podejrzana o przygotowanie do popełnienia przestępstwa,
    gdy osoba ta jest podejrzana o udział w zorganizowanej grupie przestępczej,
    gdy osoba ta jest podejrzana o popełnienie przestępstwa przeciwko
    bezpieczeństwu państwa,
    gdy osoba ta jest podejrzana o popełnienie przestępstwa przeciwko
    porządkowi publicznemu.
    Okres zatrzymania bez wyroku sądu może wynosić maksymalnie 24 godziny. W
    tym czasie policja musi przedstawić zatrzymanej osobie zarzuty i
    poinformować ją o jej prawach. Zatrzymana osoba ma również prawo do
    odmowy składania zeznań.

    W przypadku zatrzymania osoby za przestępstwo, którego kara wynosi co
    najmniej dwa lata pozbawienia wolności, policja może wystąpić do sądu z
    wnioskiem o areszt tymczasowy. Areszt tymczasowy może zostać wydany na
    okres do 4 miesięcy, który może być przedłużany o kolejne 4 miesiące.
    --
    (~) Robert Tomasik