    From: "anakonda" <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy kasjerka dopuściła się oszustwa ?
    Date: Wed, 10 May 2006 23:29:57 +0200

    Użytkownik "jaQbek" <j...@s...eu> napisał w wiadomości
    news:e3thmf$99r$1@inews.gazeta.pl
    > Prosiła o bilet z Gdańska do Jeleniej Góry. Opcji było kilka, w tym
    > bilet "zwykły" i 4 zł tańszy turystyczny, który mogłaby wykorzystać
    > również później ? Dlaczego kasjerka nie sprzedała jej
    > najkorzystniejszej oferty ?
    > Jak kiedyś jechałem pociągiem w niemczech z kolegą, chciałem kupić 2
    > normalne bilety. Konduktor sam zaproponował bilet grupowy, co wysżło
    > o 1/4 taniej. Więc ?

    A Ty kolego chcialeś tutaj o coś zapytać, czy ogłośić, że masz rację ?

    Art. 134. § 1. (123) Kto przy sprzedaży towaru lub świadczeniu usług
    oszukuje nabywcę co do ilości, wagi, miary, gatunku, rodzaju lub ceny,
    jeżeli nabywca poniósł lub mógł ponieść szkodę nie przekraczającą 100
    złotych,
    podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny.
    § 2. (124) Tej samej karze podlega, kto przy nabyciu produktów rolnych lub
    hodowlanych oszukuje dostawcę co do ilości, wagi, miary, gatunku lub ceny,
    jeżeli dostawca poniósł lub mógł ponieść szkodę nie przekraczającą 100
    złotych.
    § 3. (125) Usiłowanie wykroczenia określonego w § 1 lub 2 oraz podżeganie i
    pomocnictwo są karalne.

    Art. 138. Kto, zajmując się zawodowo świadczeniem usług, żąda i pobiera za
    świadczenie zapłatę wyższą od obowiązującej albo umyślnie bez uzasadnionej
    przyczyny odmawia świadczenia, do którego jest obowiązany,
    podlega karze grzywny.
    Przeczytaj te dwa przepisy i sam przemyśl gdzie tu jest oszustwo, a tu masz
    definicję słowa oszustwo zaczerpniętą ze słownika : świadome wprowadzenie
    kogoś w błąd lub wyzyskanie czyjegoś błędu dla własnej korzyści

    abul