  • 1. Data: 2004-03-18 07:05:12
    Temat: Czy jest konieczność meldunku w nowym mieszkaniu?
    Od: " SAPER" <s...@N...gazeta.pl>

    Witam
    Czy zakup mieszkania wiąże się z koniecznością zameldowania się w nim?
    Kupiłem sobie mieszkanie (spółdzielcze własnościowe) i mieszkam w nim, ale
    nie chcę się w nim zameldować. Obecnie jestem zameldowany u rodziców w innym
    mieście. Mieszkam z żoną i dzieckiem, którzy są zameldowani u rodziców żony.
    Czy oni też powinni być zameldowani w nowym mieszkaniu?

    Z góry dzięki za odpowiedź.

  • 2. Data: 2004-03-18 11:25:38
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 18/03/2004 08:05, SAPER wrote :

> [...]
    > mieście. Mieszkam z żoną i dzieckiem, którzy są zameldowani u rodziców żony.
    > Czy oni też powinni być zameldowani w nowym mieszkaniu?

    A pewnie, że jest. Wystarczy przebywać gdziekolwiek dłużej niż 3 dni
    żeby zaszedł obowiązek meldunkowy. O meldunkach było tu wiele razy --
    polecam google no i ustawę o dowodach osobistych.

    Z ciekawości, jest jakichś konkretny powód niechęci do meldunku?

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    He not busy being born is busy dying. (Bob Dylan)

  • 3. Data: 2004-03-18 12:35:56
    Od: "poilkj" <l...@d...invalid>

    " SAPER" <s...@N...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    żony.
    > Czy oni też powinni być zameldowani w nowym mieszkaniu?

    Nie. A co byś zrobił jakbyś miał dwa mieszkania? Nie da się zaneldować w
    dwóch miesjcach.
    zgodnie z prawem meldunkowym powinieneś się zameldować tam gdzie mieszkasz
    faktycznie.
    I nic po za tym. Meldunek ma odzwierciedlać stan fakyczny miejsca
    zamieszkania.
    Teoretycznie mogą cię czymś tam ukarać za brak meldunku, ale ktoś musiałby
    donieść gdzie trzeba, że jesteś niezameldowany i komuś musiałoby chcieć się
    to sprawdzać.
    W praktyce nikt tego nie robi. Nie rozumiem tylko po co kombinujesz.

  • 4. Data: 2004-03-18 13:48:48
    Od: piotr <x...@x...pl>

    Thu, 18 Mar 2004 07:05:12 +0000 (UTC), na pl.soc.prawo, SAPER napisał(a):

> [...]
    > mieście. Mieszkam z żoną i dzieckiem, którzy są zameldowani u rodziców żony.
    > Czy oni też powinni być zameldowani w nowym mieszkaniu?

    Możesz się tu zameldować na czas określony i też będzie dobrze. Jak się
    meldujesz na czsowo to nie trzeba się wymeldowywać ze stałego
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)

  • 5. Data: 2004-03-18 14:48:51
    Temat: Re: Odpowiedź autora wątku na powyższe listy.
    Od: " SAPER" <s...@W...gazeta.pl>

    Witam
    Dzięki za doradztwo. Odpiszę globalnie do otrzymanych wcześniej odpowiedzi.

    Doczytałem się informacji o konieczności zameldowania się w nowym miejscu
    jeśli wymelduję się ze starego. Nie znalazłem jednak informacji na temat
    mojego problemu.
    Nie jest tak, że nie chcę zameldować się w nowym mieszkaniu. Nie chcę (nie
    powinienem) wymeldowywać się ze starego adresu. Rodzice zameldowali kiedyś
    ciotkę i nie mogą się jej teraz pozbyć i boją się, że jak ja się wymelduję to
    mieszkanie trafi później w jej ręce, a oni tego nie chcą.
    Chciałem wiedzieć, czy nie robię sobie jakiś problemów mieszkając bez
    meldunku w swoim mieszkaniu. O tym, że nie jestem zameldowany wie moja
    spółdzielnia, bo za każdym razem jak podaję im odczyty z liczników to zawsze
    się mnie pytają kiedy się zamelduję. Ale nigdy mnie nie straszyli, że łamię
    jakieś przepisy. Nie chcę jednak doprowadzić do sytuacji, że w końcu ktoś
    zapuka do moich drzwi i zapyta się mnie co ja tutaj robię.
    Jeśli jednak zameldowanie na czas określony w moim mieszkaniu pozwala mi być
    na stałe zameldowanym u rodziców, to jest to dla mnie zadawalające. Ale czy
    nie wiążą się z tym jakieś inne niedogodności? Czy jest jakaś górna granica
    czasu określonego?

  • 6. Data: 2004-03-18 15:09:18
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 18/03/2004 15:48, SAPER wrote :

> [...]
    > ciotkę i nie mogą się jej teraz pozbyć i boją się, że jak ja się wymelduję to
    > mieszkanie trafi później w jej ręce, a oni tego nie chcą.

    Zameldowanie nie uprawnia do niczego, to tylko stwierdzenie stanu
    faktycznego. Było o tym wielokrotnie: http://42.pl/url/2w2
    W szczególności fakt zameldowania nie uprawnia do objęcia mieszkania po
    śmierci rodziców.

> [...]
    > nie wiążą się z tym jakieś inne niedogodności? Czy jest jakaś górna granica

    Zameldowanie NIE MA ŻADNYCH SKUTKÓW POZA ADMINISTRACYJNYMI. Żaden sąd w
    przypadku czy ktoś ma prawo do mieszkania czy nie, nie bada faktu
    zameldowania. Co więcej zameldowanie nie jest równoważne prawu do
    przebywania w lokalu!!! Zameldowanie służy li tylko temu aby organa
    państwa wiedziały gdzie przebywa obywatel.
    Radzę poczytać to co podałem wyżej (archiwa tej grupy). Bo nie sądzę
    żeby chciało się to nam wyjaśniać po raz kolejny (ostatnio było 4-5 marca).
    Zaś nie zameldowanie się tam gdzie się przebywa to wykroczenie.

    To pytanie nadaje się na FAQ wysyłany co tydzień na grupę, pojawia się
    to tak często.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    I believe that if it were left to artists to choose their own labels,

  • 7. Data: 2004-03-18 15:50:12
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki"
> [...]
    > żeby zaszedł obowiązek meldunkowy. O meldunkach było tu wiele razy --
    > polecam google no i ustawę o dowodach osobistych.

    Co to znaczy "przebywac dluzej niz 3 dni"?

    Chodzi o nocowanie? Przesiadywanie iles godzin/dobe w mieszkaniu?

    Np. jestem w miescie X. I nocuje na zmiane
    pod dwoma roznymi adresami. Czy wtedy musze sie
    zameldowac? Pod jakim adresem?

    WOJSAL

  • 8. Data: 2004-03-18 16:22:35
    Od: "poilkj" <l...@d...invalid>

    " SAPER" <s...@W...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > ciotkę i nie mogą się jej teraz pozbyć i boją się, że jak ja się wymelduję
    > mieszkanie trafi później w jej ręce, a oni tego nie chcą.

    Ciotka tam mieszka?
    Jeśli nie to można ją wymeldować administracyjnie. Jej zgoda na to nie jest
    potrzebna.
    To że tam mieszka nie daje jej żadnych praw do lokalu.
    Nie napisałeś nic na tem jakiego typu jest to mieszkanie. Własnościowe,
    komunalne itp itd.
    Napisz coś więcej o ciotce, to może ktoś z grupy pomoże ci ją wyrzucić.

> [...]
    czy
    > nie wiążą się z tym jakieś inne niedogodności? Czy jest jakaś górna

    zamelduj się tymczasowo. Nic się w związku z tym nie zmieni.
    Aha. NIP-3 do US. I możesz rozliczać się w nowym US.

  • 9. Data: 2004-03-18 16:33:55
    Od: "KALKOL" <w...@g...pl>

    Użytkownik " SAPER" <s...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    czy
    > nie wiążą się z tym jakieś inne niedogodności? Czy jest jakaś górna

    A żony lub dzieciaka nie możesz zameldować?

  • 10. Data: 2004-03-18 23:56:25
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    "Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki" <p...@p...name> wrote in
    message news:4059bba4@news.home.net.pl...
    > Zameldowanie służy li tylko temu aby organa
    > państwa wiedziały gdzie przebywa obywatel.

    A co w przypadku oplat ryczaltowych za np. wode, scieki?
    Liczone sa przeciez na osobe zameldowana.

    Gregg