  • 1. Data: 2011-02-24 13:51:24
    Temat: Czy istnieje jakiś przepis prawny normujący ceny za usługi standardowe w budownictwie?
    Od: Marcin Aston <m...@a...pl>

    Witam,
    zleciłem prace wykończeniowe mieszkania osobie, która z kolei wynajmowała
    podwykonawców (ułożenie terakoty, glazury, paneli, montaż armatury,
    doprowadzenie punktów świetlnych itp.) Ponieważ nie wiedzieliśmy dokładnie
    jaki zakres będą obejmować prace zleceniobiorca nie chciał przedstawić
    kalkulacji - w rezultacie nie zostyała ustalona cena za usługę.
    Czy istnieje jakiś przepis prawny normujący ceny za usługi standardowe (nie
    wymagające skomplikowanych rozwiązań technologicznych)?

  • 2. Data: 2011-02-24 13:56:33
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-02-24 14:51, Marcin Aston pisze:
> [...]
    > Czy istnieje jakiś przepis prawny normujący ceny za usługi standardowe (nie
    > wymagające skomplikowanych rozwiązań technologicznych)?

    Na szczęście nie.

    --
    spp

  • 3. Data: 2011-02-24 14:29:31
    Temat: Re: Czy istnieje jakis przepis prawny no
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    spp wrote:

    > Na szczęście nie.

    Co nie zmienia faktu że w spornych i wątpliwych sytuacjach, jak np.
    wykonana na gębę bez wyceny usługa, i po fakcie domaganie się przez
    wykonawcę pierdyliarda złotych, sąd może ustalić racjonalną kwotę w
    oparciu o ceny obowiązujące na rynku.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 4. Data: 2011-02-24 14:54:57
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (24.02.2011 15:29), Massai wrote:

> [...]
    > wykonana na gębę bez wyceny usługa, i po fakcie domaganie się przez
    > wykonawcę pierdyliarda złotych, sąd może ustalić racjonalną kwotę w

    Niekoniecznie sąd. Chyba KC coś mówi o cenach zwyczajowo przyjętych za
    tego rodzaju dzieło/zlecenie.

    p. m.

  • 5. Data: 2011-02-24 15:04:32
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marcin Aston wrote:
> [...]
    > Czy istnieje jakiś przepis prawny normujący ceny za usługi
    > standardowe (nie wymagające skomplikowanych rozwiązań

    BUachachachacha...

    dobre doskonałe...

    boskie normalnie...

  • 6. Data: 2011-02-24 15:05:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    mvoicem wrote:

    > Niekoniecznie sąd. Chyba KC coś mówi o cenach zwyczajowo przyjętych za
    > tego rodzaju dzieło/zlecenie.

    np na podstawie sekocenbud katalog cen inwestycyjnych. :)

  • 7. Data: 2011-02-24 15:12:27
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    spp pisze:

    > Na szczęście nie.

    Art. 628 zd. 2 kpc?

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 8. Data: 2011-02-24 15:31:37
    Od: goldi <m...@g...com>

    On 24 Lut, 16:12, Johnson <j...@n...pl> wrote:

    > Art. 628 zd. 2 kpc?
    >
    > --
    > @2011 Johnsonhttp://db.tt/JzsPUMU

    Ale nie ma obecnie przepisów ustalających ceny sztywne, maksymalne,
    wynikowe i minimalne (poza pewnymi wyjątkami, które jednak nie dotyczą
    tego przypadku, jak np. ceny leków). Przepis art. 628 par. 2 k.c.
    odsyła do art. 537 k.c. - 540 k.c., czyli przepisów o cenach
    sztywnych, maksymalnych, wynikowych i minimalnych w umowach sprzedaży.
    Przepisy te były wprowadzone w okresie szczęśliwie minionym, kiedy to
    wiele aktów prawnych (zwykle podustawowych) określało tego rodzaju
    ceny, zwłaszcza w tzw. obrocie uspołecznionym. Obecnie tego rodzaju
    cen prawie nie ma, więc praktyczne znaczenie tych przepisów jest
    znikome, a na pewno nie pomogą autorowi wątku.

  • 9. Data: 2011-02-24 15:34:57
    Od: goldi <m...@g...com>

    > Art. 628 zd. 2 kpc?
    >
    > --
    > @2011 Johnsonhttp://db.tt/JzsPUMU

    Żeby art. 628 par. 2 k.c. znalazł zastosowanie, musiałby istnieć jakiś
    przepis szczególny, określający sztywne, miminalne, maksymalne lub
    wynikowe wynagrodzenie za usługi wykończeniowe. A takiego przepisu nie
    ma.

  • 10. Data: 2011-02-24 16:25:54
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    goldi pisze:

    > Żeby art. 628 par. 2 k.c.

    Doprecyzuje art. 628 § 1 zd. 2 kc
    To miałem na myśli. Gdzieś mi § zeżarło.
    Przepis mówi że w takiej sytuacji przyjmuje się że "Jeżeli strony nie
    określiły wysokości wynagrodzenia ani nie wskazały podstaw do jego
    ustalenia, poczytuje się w razie wątpliwości, że strony miały na myśli
    zwykłe wynagrodzenie za dzieło tego rodzaju." Czyli ustawa reguluje tę
    sytuację. Chodzi o średnie wynagrodzenie. W razie sporu bierze się
    biegłego który ma taką śmieszną tabelkę i liczy on ile powinno być.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU