  • 1. Data: 2005-06-23 17:45:07
    Temat: Czy im coś grozi?
    Od: Marecki <m...@t...nospam.pl>

    Witam
    Jest prowadzone przeciwko mnie postępowanie komornicze. Obecnie mieszkam
    u znajomych, jestem tu zameldowany na stałe (mieszkanie jest ich
    własnością, ja nie mam żadnego udziału). Nie posiadam tu żadnego swojego
    majątku - wyniosłem się od żony tak jak stałem, zabierając jedynie
    rzeczy osobiste. Ostatnio wracając do domu zastałem w drzwiach kartkę od
    komornika z groźbą otwarcia i wejścia do mieszkania. Czy komornik MOŻE
    wejśc do mieszkania, które nie jest moje (nawet bez obecności
    właściciela)? A jeśli już wejdzie, to czy może zabrać co popadnie, nie
    dochodząc do tego, czy jakakolwiek z tych rzeczy jest moja?
    Pomóżcie
    Marecki

  • 2. Data: 2005-06-23 19:03:03
    Temat: Re: Czy im coś grozi?
    Od: R De <r...@p...onet.pl>

    Moim zdaniem, to jakaś pokucha. Jeśli nie miałeś wczesniej
    korespondencji od komornika (wezwania, awizo z poczty itp), to ktoś Cię
    wrabia. Ponadto, groxba otwarcia mieszkania pod nieobecność "lokatorów",
    to trochę chyba "zalata" bezprawiem ???
    To chyba nie komornik, tylko jakiś oszołom albo Twoja była żona.
    Ja poszedł bym do tego komornika i zapytał, co to ma znaczyć. Tylko,
    jeśli wcześniej coś od niego miałeś, to trzeba było pójść do niego.
    Komornik nie gryzie, a teraz nie miałbyś problemu.

  • 3. Data: 2005-06-23 19:24:24
    Od: Marecki <m...@t...nospam.pl>

    Dzięki za odpowiedź.
    Żadna pokucha.
    Cała korespondencja którą zastałem w drzwiach mieści sie na kartce
    formatu wizytówki (w zasadzie JEST to nawet wizytówka), z treścią
    "Proszę o osobiste stawienie się [ciach]. Niezastosowanie się do
    niniejszego wezwania w wyznaczonym terminie może spowodować znaczny
    wzrost kosztów egzekucyjnych oraz możliwość zarządzenia otwarcia
    mieszkania (art 814 Kpc)". Pomijam w tym momencie sposób w jaki mnie
    wzywa komornik do siebie,. bo to chyba też jest jakoś uregulowane.

    Miałem wcześniej do czynienia z komornikiem. Pytam wprost: czy komornik
    może wejść do niemojego mieszkania? Czy może wejść przy nieobecności
    domowników/właścicieli? Czy wystarczający jest fakt, ze w nim mieszkam,
    aby wejść do tego mieszkania? I czy może zająć przedmioty jakiekolwiek?
    Czy też musi wcześniej się upewnić, że to co zajmuje, jest moją własnością?

    Byłem z tą wizytówką u tego komornika. Fakt, komornik też człowiek, nie
    gryzie. Przeprowadziliśmy rzeczową rozmowę. Rozstaliśmy się uściskiem
    dłoni. Ale chciałbym mieć pewność że nic nie grozi właścicielom
    mieszkania w którym mieszkam, ani ich majątkowi, ani że nie będą
    narażani na żadne nieprzyjemności z mojego powodu.
    Pozdrawiam
    Marecki

  • 4. Data: 2005-06-24 11:29:21
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 6/23/2005 9:24 PM, Marecki wrote :

> [...]
    > mieszkania w którym mieszkam, ani ich majątkowi, ani że nie będą
    > narażani na żadne nieprzyjemności z mojego powodu.

    Pewne nieprzyjemności grożą, w tym sensie, że będą musieli wpuścić
    komornika do mieszkania. Ten dokona zajęcia Twoich (i wyłącznie Twoich)
    ruchomości. Zakładam, że masz swój osobny pokój w tym mieszkaniu, więc
    jeśli przyjdzie komornik to właściciele wskażą mu ten pokój, a on tam
    sobie ponakleja swoje nalepki.
    W żadnym wypadku właścicielom mieszkania nie grozi zajęcie ich majątku.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    I'm smarter than the average bear! (Yogi Bear)

  • 5. Data: 2005-06-24 13:44:32
    Od: "T.Zon" <z...@p...onet.pl>

> [...]
    > sobie ponakleja swoje nalepki.
    > W żadnym wypadku właścicielom mieszkania nie grozi zajęcie ich majątku.

    witam

    Nie bylbym taki pewien. Jesli komornik uzna ze dana ruchomosc jest w wladaniu
    dluznika to moze ja zajac/oplombowac mimo oswiadczenia najemcy, ze to jego
    wlasnosc wpisanego do protokolu. A pozniej to wlasciciel ma udowodnic, ze to
    jego zgodnie z KPC 841 i 842. Prosze o korekte jesli sie myle.

    pozdrawiam
    Tomek

  • 6. Data: 2005-06-24 17:18:36
    Od: Marecki <m...@t...nospam.pl>

    T.Zon napisał(a):

> [...]
    > wlasnosc wpisanego do protokolu. A pozniej to wlasciciel ma udowodnic, ze to
    > jego zgodnie z KPC 841 i 842. Prosze o korekte jesli sie myle.

    Ja bym bardzo prosił znawców o poparcie lub zaprzeczenie powyższego. Bo
    ja nie chcę właścicieli na nic narażać. Bo jeśli faktycznie tak jest jak
    mówisz, to ja jutro się stąd wymeldowuję.
    Marecki

  • 7. Data: 2005-06-24 17:20:50
    Od: Marecki <m...@t...nospam.pl>

    T.Zon napisał(a):

> [...]
    > wlasnosc wpisanego do protokolu. A pozniej to wlasciciel ma udowodnic, ze to
    > jego zgodnie z KPC 841 i 842. Prosze o korekte jesli sie myle.

    A poza tym co to znaczy, że nieruchomość jest we władaniu dłużnika? Ja
    tu tylko mieszkam, niczym nie władam.
    Poza tym JAK właściciel ma udowodnić że ta szafa albo ta kanapa albo
    telewizor jest jego? Przeciez nie ma rachunków.
    Marecki

  • 8. Data: 2005-06-24 17:56:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marecki" <m...@t...nospam.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Poza tym JAK właściciel ma udowodnić że ta szafa albo ta kanapa albo
    > telewizor jest jego? Przeciez nie ma rachunków.

    I w tym tkwi problem. Ponieważ faktycznie takie realne niebezpieczeństwo
    istnieje, więc po prostu podpisz umowę najmu jednego z pokoi i tyle.
    Wówczas komornik już faktycznie będzie się mógł tylko do tego pokoju
    ograniczyć.

  • 9. Data: 2005-06-24 18:15:21
    Od: Marecki <m...@t...nospam.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > istnieje, więc po prostu podpisz umowę najmu jednego z pokoi i tyle.
    > Wówczas komornik już faktycznie będzie się mógł tylko do tego pokoju

    Problem w tym, że to mieszkanie to kawalerka. Mam nająć łóżko?
    Marecki