    From: <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy i ile mozna zazadac odszkodowania?
    Date: 22 Apr 2002 20:21:13 +0200

    > Nie ma to większego znaczenia, ponieważ przy orzekaniu roszczeń
    > odszkodowawczych sąd może zasądzać ponad żądanie powoda (w sensie
    > wysokości jak i rodzaju świadczeń) - art. 321 ust. 2 KPC. Musi to jednak
    > być odszkodowanie oparte o odpowiedzialność deliktową, a nie tylko
    > kontraktową.

    Dzieki za odpowiedz! Mnie jednak interesuje ta wysokosc kwoty jaka moge zazadac
    z tej racji, ze wolalbym uniknac postepowania sadowego, ktore moze ciagnac sie
    latami, a osiagnac ugode z firma, ktora jest winna zaistnialej sytuacji. Jestem
    laikiem w tych sprawach, a nie chcialbym sie przed przedstawicielem tej firmy
    osmieszac zadaniem groszy, albo sumy zbyt wygorowanej. Zapytam wiec tak: ile Ty
    bys zazadal, gdyby w Twoim nowym mieszkaniu na skutek zlego wykonania spadl Ci
    sufit (gruby tynk) na glowe? Chodzi mi o rzad wielkosci - setki, tysiace,
    dziesiatki tysiecy zlotych, czy moze jeszcze inna suma? Czy suma rzedu 3-5
    tysiecy to zbyt duzo, czy malo w takiej sytuacji? Czy firma o zasiego
    ogolnopolskim chcac uniknac postepowania sadowego na tyle moglaby sie zgodzic?
    Z gory dziekuje za kazda odpowiedz!