eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy gazeta moze zamiescic moje nazwisko w artykule mimo, ze sie na to nie zgadzam? › Re: Czy gazeta moze zamiescic moje nazwisko w artykule mimo,ze sie na to nie zgadzam?
    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy gazeta moze zamiescic moje nazwisko w artykule mimo,ze sie na to nie
    zgadzam?
    Date: Wed, 21 Jun 2006 22:19:02 +0200

    Maciej Bebenek [###m...@t...waw.pl.###] napisał:
    > oczywiście że może, pod warunkiem, że Kowalski rzeczywiście to
    > powiedział ;-)

    Nie całkiem i nie do końca.

    Z art. 15.2.1 prawa prasowego wynika, że jeśli osoba udzielająca
    informację dziennikarzowi zastrzeże swoje dane do jego wiadomości, to
    nie ma on prawa ujawnić tego nazwiska. Tak więc pisemne oświadczenie
    skierowane do redakcji sprawę ostatecznie zamyka i dziennikarz nie ma
    prawa opublikować nazwiska informatora.