eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy gazeta moze zamiescic moje nazwisko w artykule mimo, ze sie na to nie zgadzam? › Re: Czy gazeta moze zamiescic moje nazwisko w artykule mimo,ze sie na to nie zgadzam?
  • Data: 2006-06-21 20:49:36
    Temat: Re: Czy gazeta moze zamiescic moje nazwisko w artykule mimo,ze sie na to nie zgadzam?
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Nie całkiem i nie do końca.
    >
    > Z art. 15.2.1 prawa prasowego wynika, że jeśli osoba udzielająca
    > informację dziennikarzowi zastrzeże swoje dane do jego wiadomości, to
    > nie ma on prawa ujawnić tego nazwiska. Tak więc pisemne oświadczenie
    > skierowane do redakcji sprawę ostatecznie zamyka i dziennikarz nie ma
    > prawa opublikować nazwiska informatora.

    Absolutnie nie masz racji. Prawo do tajemnicy dziennikarskiej (którą
    zresztą właśnie kolejny rząd próbuje obalić) nie dotyczy przypadku, że w
    zebraniu/manifestacji wziął udział Kowalski i powiedział, że nie zgadza
    się z polityką partii i rządu :-)

    Ogólnie rzecz mówiąc, jeżeli delikwent nie zgadza się na zacytowanie
    swoich słów, można użyć mowy zależnej, byleby nie przekręcić faktów, co
    niestety, często się zdarza.

    A art. 15 i dalsze konsekwencje, włącznie z KPK to już inna bajka...

    M.