  • Data: 2012-01-19 13:10:24
    Temat: Re: Czy dziecko ma prawo do bezpłatnego leczenia?
    Od: " GK" <k...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Massai <t...@w...pl> napisał(a):

    > Aha, proszę bardzo. Pisemna odmowa udzielenia świadczenia "bezpłatnie"
    > - nie ma sprawy.
    W praktyce wystarczało mi samo żądanie, by załatwić sprawę. Być może dlatego,
    że ewentualne kara umowna (2% przychodu z umowy?) za nieuzasadnioną odmowę
    udzielenia świadczeń to więcej niż koszt obsługi jednego pacjenta.

    > Stanowisko NFZ w tej sprawie jest jasne - a to z nim ZOZ-y mają umowę.
    > Nie z państwem polskim, Ministerstwem czy krasnoludkami. W
    > szczególności - NIE z pacjentem.
    Źródło nt. stanowiska NFZ dot. osób, o których mowa w art. 3 ust. 1 pkt. 2 i
    3 ustawy?

    A, w ogólnych warunkach umów ze świadczeniodawcami jest wymóg realizowania
    świadczeń zgodnie z ustawą.:) W aktach wewnętrznych (zarządzenia) jest
    problem z terminologią, bo w którymś miejscu (rozporządzenie MZ? nie pamiętam
    już) wprowadza się definicję ubezpieczonego obejmującą także osoby
    nieubezpieczone, którym należą się świadczenia na podstawie art. 3 ust. 1 pkt
    2 i 3 ustawy oraz właściwym jednostek art. 67. Stąd może cały galimatias.

    GK