  • Data: 2012-01-19 13:11:43
    Temat: Re: Czy dziecko ma prawo do bezpłatnego lecze=?ISO-8859-2?Q?nia=3F?=
    Od: "Massai" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Liwiusz wrote:

    > Ma prawo, ale nie na podstawie "zaświadczenia z ZUS", którego nie
    > dostaniesz (po cóż ZUS ma wydawać zaświadczenia dublujące zapisy
    > ustawy).

    Może po to żeby miała zastosowanie umowa, którą podpisał NFZ ze
    świadczeniodawcą - umowa, która zawiera obwarowania komu świadczeń dana
    jednostka ma udzielać.

    > Powinnaś raczej przekonać pielęgniarkę, że potwierdzeniem prawa do
    > bezpłatnych świadczeń jest odpowiedni wiek i obywatelstwo polskie
    > dziecka.

    Ależ do tego nie trzeba jej przekonywać - ona to wie.

    Kwestia tylko żeby ją przekonać że ta konkretna jednostka ma tych
    świadczeń udzielić - mimo że nie wynika to z umowy którą zawarła z NFZ.

    Ludzie, zatrzymaliście się w PRL-u. Szpitale nie są już finansowane na
    podstawie ustaw, lecz na podstawie umów z zamawiającym - NFZ.

    --
    Pozdro
    Massai