    From: "Massai" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy dziecko ma prawo do bezpłatnego leczenia?
    Date: Thu, 19 Jan 2012 07:12:18 +0000 (UTC)

    Mini Moda wrote:

    > Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ale czy przeczytałaś całość tego wątku?
    > Bo póki co, to wygląda mi na to, ze chcesz poprostu się popienić.

    Oczywiście.

    Zanim mi się zachce coś napisać, wolę przeczytać żeby sprawdzić czy
    ktoś już tego nie napisał...

    Co do tego "popienić" - ja chcę Ci tylko uświadomić że, podobnie jak
    wiele innych osób, mylnie utożsamiasz szpital, lekarza, recepcjonistkę
    w szpitalu - z urzędnikiem NFZ, który to NFZ ma Ci zapewnić opiekę
    medyczną na podstawie tej czy innej ustawy.

    Czy to że wg ustawy dzieci mają opiekę bezpłatną, oznacza że prywatną
    przychodnia, która w ogóle nie ma umowy z NFZ - ma Cię przyjąć za darmo?

    Szpital, który ma umowę z NFZ - ma własnie umowę, która określa kogo ma
    przyjmować i czym się mają wylegitymować pacjenci, żeby szpital mógł
    później zgłosić wykonane usługi i otrzymać zapłatę.

    Szpital to tylko usługodawca, który świadczy dla klientów NFZ usługi w
    określonym umową zakresie. Tak jak firma odśnieżająca chodnik przed
    budynkiem NFZ.

    A to jak NFZ zapewnia świadczenia dla osób które takich "dowodów"
    ubezpieczenia nie mają, ale świadczenia im się należą - to już sprawa
    NFZ. Ich się pytaj i do nich miej pretensje.

    --
    Pozdro
    Massai