  • 11. Data: 2005-02-20 12:50:17
    Temat: Re: Czy cos takiego moze byc dowodem w sprawie (wydruk z grupy dyskusyjnej)
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Marek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:cv9rbs$nc0$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Ok czyli sa adresy IP i wszystko ladnie... Tylko jak udowodnic danej
    > osobie
    > kto z tego adresu kozystal

    A jak udowodnić kto naciskał klawisze klawiatury, jeśli pod danym adresem
    zameldowane jest X osób lub w danym zakładzie dostęp ma X pracowników??
    Bez szans.

    Pzdr
    Leszek

  • 12. Data: 2005-02-20 13:23:47
    Od: "Marek" <m...@g...pl>

    > jezeli adres przydzielany jest dynamicznie, informacje kto z niego wtedy
    > korzystal zostana podane przez TPsa.

    W przypadku TP sprawa jest prosta :) oni jeszcze jakos sie przejmuja tym
    bezpieczenstwem. Gozej z mniejszymi - lokalnymi operatorami. Np sieci
    miejskie lub dzielnicowe-osiedlowe gdzie admini sa na gorszym poziomie
    (przynajmniej jesli chodzi o sieci osiedlowe i mniejsze) i generalnie moga
    nie posiadac takich informacji. Pozatym w takiej sieci osiedlowej (gdzie nie
    ma central) wydaje mi sie trudne do znalezienia kto uzyskal dany adres bo
    wiaomo ze MAC mozna sobie zmienic i jesli nie ma czestych wezlow
    zarzadzalnych tylko najprostrze przelaczniki i serwer na koncu to trudno
    namierzyc delikwenta po pod dany adres ip mogl sie w danym momencie
    Wracajac do TPsa oni poprostu wskazuja numer abonenta (i jego adres
    zamieszkania) ktory taki adres IP dzierzawil w poszukiwanym momencie.
    Oczywiscie tu TPsa tez musi chciec wspolpracowac :)
    Putanie moje jest kolejne czy taki maly operator powiedzmy lokalny
    (dzuialajacy na podstawie zgloszenia dzialanosci telekomunikacyjnej w URTIP)
    musi gromadzic informacje kto z jakiego IP w jego sieci o jakej porze laczyl
    sie z innym IP? Czy jakas ustawa go obliguje do tego (np prawo
    telekomunikacyjne - przyznam sie ze calego nigdy nie przeczytalem :-P) I
    jesli musza to jak dlugo? :P Czy tez poprostuadmin takiej sieci dla wlasnego
    bezpieczenstwa i spokoju powinien takie cos archiwizowac.

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2005-02-20 13:24:19
    Od: "Ajron" <ajron77@#wytnijto#poczta.fm>

    > Tak zakladam ze jezeli post jest jeszcze na serwerze to faktycznie jego IP
    > mozna ustalic (nadawcy) Aczkolwiek w goglach nie widzalem opcji
    > pokazywania
    > zrodla wiadomosci (wydaje mi sie ze oni tego nie archiwizuja b ow sumie
    > interesuje ich tylko tresc :)

    Wszystko jest w naglowku maila (oczywiscie to nie jest dowod, bo to latwo
    mozna modyfikowac).
    Ty np piszesz z adresu abv190.internetdsl.tpnet.pl :)

    Ajron.

  • 14. Data: 2005-02-20 13:32:20
    Od: "Marek" <m...@g...pl>

    > Wszystko jest w naglowku maila (oczywiscie to nie jest dowod, bo to latwo
    > mozna modyfikowac).
    > Ty np piszesz z adresu abv190.internetdsl.tpnet.pl :)

    Tak wiem z jakiego adresu pisze :-))) i potwierdzam to moj adres :P Ale jak
    to ladnie zostalo ujete "oczywiscie to nie jest dowod, bo to latwo
    mozna modyfikowac" to jest troche jak z wiadomoscia e-mail tez niby w
    szkielecie wiadomosci jest IP ale to jak takie cos zmodyfikowac (podszyc sie
    pod kogos :) ucza na 1-2 roku studiow informaycznych na przedmiocie o
    podstawach sieci komputerowych :-) Tylko teraz zakladamy taki scenariusz
    dochodzi do rozprawy - to jak taki dowod obalic? powolanie jakiegos bieglego
    czy jak?

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2005-02-20 16:43:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:0mf9vc.9lv.ln@ziutka.router...

    > Gwoli ścisłości: nie można. Ani urządzenia ani niczego co z nim jest
    > związane w sposób umozliwiajacy jego bezwzględną identyfikację. Można co
    > najwyżej domniemywać biorąc pod uwagę takie a nie inne założenia.

    Można, bo mając wydrukowaną treść źródła postu możesz dotrzeć do logów
    systemowych forum.

  • 16. Data: 2005-02-20 16:49:58
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Sun, 20 Feb 2005 14:32:20 +0100,
    Marek <m...@g...pl> screamed:
> [...]
    > dochodzi do rozprawy - to jak taki dowod obalic? powolanie jakiegos bieglego

    Wszystko zależy od konfiguracji. Np. maila wysyłanego z moich serwerów nie
    podrobisz. Tzn, może będzie wyglądał podobnie, ale kilka nagłówków nie będzie
    do pasować.

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:228B ]
    [ 17:48:32 user up 10528 days, 5:43, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Flirt, n.: A girl whose favorite man is the next one.

  • 17. Data: 2005-02-20 17:19:29
    Od: "news.tpi.pl" <r...@S...pl>

    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    > wiadomości news:0mf9vc.9lv.ln@ziutka.router...

    > Można, bo mając wydrukowaną treść źródła postu możesz dotrzeć do logów
    > systemowych forum.

    Bzdura - maja pelne logi forum, ba nawet pelnme logi serwera sieci lokalnej
    uzytkownika mozesz go zidentyfikowac co najwyzej po adresie MAC karty
    sieciowej.
    Adres MAC karty sieciowej mozna zmienic na dowolny w kazdym systemie
    komputerowym np
    - przechwytuje pare pakietow glupim porgramem sciagnietym z chip.pl
    - odczytuje losowy adres MAC
    - wpisuje jako swoj
    - czekam az prawdziwy MAC zniknie z sieci
    - wlaczam komputer z nowymi ustawieniami
    - teraz jestem jzu toba, bo mam twojego MAC

    to skromna opinia adminsitartora sieci komputerowej :)
    pozdr

  • 18. Data: 2005-02-20 17:24:54
    Od: "news.tpi.pl" <r...@S...pl>

    > A ty poczytaj jaki zasięg ma adres fizyczny.

    > Przy odpowiedniej konfiguracji nie podpiąłby się. Ogólnie kwestia dotarcia
    > do źródła zależy w głównej mierze od konfiguracji ostatniej mili.

    No widze ze kolega fachowiec :)
    Jakie konfiguracji, wyobraz sobie 100 osobowa siec lokalna i wszystkich
    wpietych na router zarzadzalny ?!?! ja tego nie widze, chyba zadna siec nie
    ma takiej konfiguracji... za drogo...
    A to niestety jedyny sposob aby kabel skojarzyc z adresem MAC - nikt tego
    nie stosuje, a nawet jakby zastosowal to przeciez moge rozciac kabel w
    piwnicy podpiac sie pod instalacje i juz switch zarzadzalny zweryfikuje mnie
    poprawnie, bo na danym porcie faktycznie beda leciec pakiety z odpowiednim
    MAC, szkoda ze sfalszowanym :)

    pozdr

  • 19. Data: 2005-02-20 18:57:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A jak udowodnić kto naciskał klawisze klawiatury, jeśli pod danym adresem
    > zameldowane jest X osób lub w danym zakładzie dostęp ma X pracowników??
    > Bez szans.

    Trudne, ale nie bez szans. Jeśli na przykład dana usługa jest związana z
    wprowadzeniem indywidualnego hasła, to już nie bez szans. To samo, jeśli
    spośród domowników tylko jednak osoba korzysta z komputera, albo jest tam
    instalowany system z różnymi kontami i możliwością ustalenia kto kiedy
    pracował. Choć masz rację, ze faktycznie w praktyce często niemożliwe to
    jest.

  • 20. Data: 2005-02-20 19:00:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "news.tpi.pl" <r...@S...pl> napisał w wiadomości

    > to skromna opinia adminsitartora sieci komputerowej :)

    NA takim forum jak gazeta.pl potrzebne do wysłana posta jest jeszcze hasło.
    Możesz podrobić MAC ale skąd weźmiesz moje hasło?