eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy Związek Kynologiczny (vs prawo o stowarzyszeniach) ma do tego prawo? › Re: Czy Związek Kynologiczny (vs prawo o stowarzyszeniach) ma do tego prawo?
    From: "Zbigniew B." <Z...@...co.komu.do.tego>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy Związek Kynologiczny (vs prawo o stowarzyszeniach) ma do tego
    prawo?
    Date: Wed, 22 Nov 2006 20:57:39 +0000 (UTC)

    Dnia 22.11.2006 Sylwester Redosz <s...@r...pl> napisał/a:

    > Ujemnym następstwem przynależności do stowarzyszenia Związku
    > Kynologicznego jest to, że nie możesz być członkiem innego
    > stowarzyszenia kynologicznego bo inaczej przestajesz być członkiem
    > ZK.

    To czemu KONIECZNIE chcesz być członkiem ZKwP, skoro jego statut Ci nie
    odpowiada? Zaprotestuj przeciwko takim zasadom NIE WSTĘPUJĄC do ZKwP - a
    wręcz go bojkotując.

    > Więc wg mnie oprócz niezgodności z prawem o stowarzyszeniach
    > zalatuje mi to jeszcze nieuczciwą konkurencją (stowarzyszenie posiada
    > osobowośc prawną wiec chyba się po to jeszcze lapie).

    Niezgodność z prawem o stowarzyszeniach wystąpiłaby wtedy, gdybyś np. nie
    mógł kupić w osiedlowym sklepiku chleba, bo ekspedientka wywiesiłaby przy
    wejściu tabliczkę: "Członków ZKwP nie obsługujemy". Przy czym z pretensjami,
    rzecz prosta, musiałbyś się zwrócić DO NIEJ - zwracając JEJ uwagę, że prawo
    gwarantuje Ci brak ujemnych następstw członkowstwa w jakimkolwiek
    stowarzyszeniu, więc ona na tej podstawie (członkowstwa w ZKwP) odmówić
    sprzedaży chleba Ci nie może.

    A ograniczenia statutowe to nie "ujemne następstwa", ale zupełnie "insza
    inszość". Równie dobrze można byłoby na tej samej zasadzie postulować
    możliwość jednoczesnego członkowstwa w SdRP i w PiS-ie, dajmy na to.
    --

    Z.