    From: "Danusia" <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy ZUSu mozna sie pozbyc?
    Date: Wed, 30 Nov 2011 09:44:19 +0100

    news:jb2o9b$7vu$3@inews.gazeta.pl...

    > w mojej przychodni przyjmuja od poniedzialku do piatku od 8 rano do 8
    > wieczor.
    > Przychodnia wreszcie wyglada porządnie a nie jak przedwojenny magazyn.
    > Mozna sie zarejestrowac bez problemu przez telefon. Lekarz jest wreszcie
    > uprzejmy, Kolejki takie same jak zawsze były.

    Gdy mieszkałam na wsi to wiejski ośrodek zdrowia to było małżeństwo lekarzy,
    przyjmowali gdy trzeba 24 godz na dobe 7 dni w tygodniu. Tak było i jest
    obecnie i na tej wsi nic sie pod tym względem nie zmieniło.
    W moim mieście i przychodni do której chodzi moja rodzina, lekarze POZ
    przyjmują od 8-12 i od 14 do 18. Teoretycznie jest opieka do południa i po
    południu, ale masz opcje do konkretnego lekarza i inni przyją cie tylko
    wtedy gdy twój jest na urlopie lub masz tzw zagrożenie życia. Jeżeli pani
    doktor ma dobry humor to przyjmie jeszcze kilku pacjentów poza tymi którzy
    zdążyli sie zarejestrować rano (16 osób)(można telefonicznie). Wtedy pani
    doktor pracuje do 13 zamiast do 12, lub do 19 zamiast do 18 (gdy przyjmuje
    po południu).
    I tak jest prawie w każdej przychodni w moim dużym mieście (ponad 500 000
    mieszkańców). Nie jest to żaden wyjątek.
    Należy wyraźnie zaznaczyć że POZ (podstwowa opieka zdrowotna - skrót) to
    jest NZOZ czyli już sprywatyzowana część słuzby zdrowia, a zmieszenie czasu
    pracy lekarzy przy wielokrotnie wyższych płacach to właśnie skutek tej
    prywatyzacji.
    Więc nie pieprz głupot.