    From: "Nixe" <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy ZUSu mozna sie pozbyc?
    Date: Tue, 29 Nov 2011 11:08:07 +0100

    "Wojciech Bancer" <p...@p...pl> napisał

    > Dopóki nie ma przymusu ubezpieczenia, to ubezpieczyciel *może* odmówić.
    > I co mu zrobisz? Jakbym na sobie nie przetestował, to może bym
    > i w te bajki o niesamowitym ubezpieczeniu prywatnym uwierzył.

    A jak jest w krajach gdzie ZUS nie funkcjonuje, a ludzie jednak żyją, nawet
    ci z wadami wrodzonymi?

    > Zaczynasz odkładać jak masz te 21+.
    > Po dwóch 4 latach masz raptem 2000 zł.

    A dlaczego zakładasz, że odkładam miesięcznie jedynie 40 zł?

    > Taka "pierdoła" jak wyrostek to minimum 5k.

    _Teraz_bo nie ma aż tak wolnego rynku w zakresie usług medycznych.

    > A nie daj boże zachorować jak się jest dzieckiem.

    Zwłaszcza sierotą ...

    > Ewidentnie myli Ci się ubezpieczenie z lokatą.

    Nie myli mi się.
    Przy ubezpieczeniu indywidualnym też nie mam gwarancji, że cokolwiek z niego
    odzyskam (w sensie odszkodowania, a nie zwrotu składek), ale przynajmniej
    ubezpieczam się w takim zakresie, jaki mnie interesuje, a nie w takim, jaki
    narzuca mi państwo.

    > Gdybologia stosowana. :/
    > Prosiłem o przykład ubezpieczyciela który da to samo i w podobnej cenie.

    Ale ZUS również nie da, ponieważ przy świadczeniach zdrowotnych posiłkuje
    się nie tylko samą składką zdrowotną, ale także szeregiem innych składek
    (niewykorzystanych przez inne osoby np. emerytów czy rencistów, którzy już
    swoich składek chorobowych czy wypadkowych nie wykorzystają albo np. osób
    nieżyjących, które nie dożyły do emerytury), czyli należałoby pod uwagę
    wziąć nie tylko 2%, ale znacznie więcej.
    W tym sęk i stąd pytanie, czy gdyby ubezpieczał na tych samych warunkach, co
    inni ubezpieczyciele, to również byłby taki idealny.

    > I dysponujesz statystykami to potwierdzającymi?

    Nie muszę dysponować statystykami, żeby wiedzieć, jak wygląda rzeczywistość.
    Ty statystyk mówiących coś innego też zapewne nie posiadasz.

    N.